Nieuw: claim nu je ticketkosten terug bij annulering van de vlucht vanwege het coronavirus. Terugbetaling claimen

Vlucht geannuleerd wegens het coronavirus?

Claim mijn terugbetaling

Vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt?

Check compensatie

Coronavirus: Geld terug bij een annulering van Air Algerie

Was jouw Air Algerie vlucht geannuleerd wegens het coronavirus? Dan heb je recht op een volledige terugbetaling van je ticketkosten. Europese Verordening 261/2004 stelt de luchtvaartmaatschappij verplicht om bij een geannuleerde vlucht het volledige bedrag van het ticket binnen 7 dagen terug te storten.

Momenteel bieden veel luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties alleen vouchers aan, waar in de toekomst een nieuw ticket mee kan worden geboekt. Dit voucherbeleid is echter niet in lijn met de Europese wetgeving. Naast het feit dat veel luchtvaartmaatschappijen zich momenteel niet aan deze wetgeving houden, geven vouchers vaak geen enkele garantie. In het geval dat de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, ben je als passagier je geld kwijt.


Claim direct jouw geld terug

Benieuwd of jij in aanmerking komt voor een vergoeding voor je geannuleerde vlucht? Check vrijblijvend jouw vlucht in onze claimcalculator en ontdek direct of je recht hebt op een terugbetaling van je ticket. Als blijkt dat de Air Algerie de ticketkosten moet terugbetalen, kun je jouw claim indienen bij het team van Vlucht-Vertraagd.nl. Wij zetten ons in voor jouw passagiersrechten en zorgen ervoor dat je de vergoeding krijgt waar je recht op hebt!
 

➜ Check mijn vlucht

 


Waar wil je meer over weten?

Over Air Algerie
Vlucht geannuleerd: waar heb ik recht op?
Voucher aangeboden: waar heb ik recht op?
Tot wanneer kan ik mijn geld terug claimen?​
Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?​
Waarom kiezen voor een claimorganisatie?
Een afgewezen claim herindienen
De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Over Air Algerie

De nationale luchtvaartmaatschappij van Algerije, Air Algerie heeft haar hoofdkantoor in de hoofdstad Algiers. Ze heeft ook een hub op Houari Boumediene Airport (ALG) en heeft verder Oran Es Sénia Airport (ORN) als focus-stad aangewezen. De luchtvaartmaatschappij vliegt op 32 binnenlandse luchthavens evenals op 39 internationale bestemmingen in Afrika, het Midden-Oosten, Azië, Europa en Noord-Amerika. Air Algerie heeft ook codeshare-overeenkomsten met Aigle Azur, Royal Air Maroc, Tunisair en Turkish Airlines.
 

Compensatie claimen voor een vertraagde of geannuleerde Air Algerie vlucht


↑ Terug naar boven


Waar heb ik recht op bij een annulering wegens het coronavirus?

Wanneer je vlucht is geannuleerd vanwege het coronavirus heb je geen recht op een compensatie, maar wél op een volledige terugbetaling van je ticket. Het coronavirus wordt gezien als een buitengewone omstandigheid, waardoor de luchtvaartmaatschappij niet verplicht is op passagiers te compenseren voor de geannuleerde vlucht.

Let op, een aanvullende compensatie is iets anders dan het recht op terugbetaling van je ticket! Ook ten tijde van het coronavirus zijn luchtvaartmaatschappijen wettelijk verplicht het volledige bedrag binnen 7 dagen na de geannuleerde vlucht terug te storten.

↑ Terug naar boven


Air Algerie heeft een voucher aangeboden, kan ik alsnog mijn geld terug claimen?

Ja! Ook als de luchtvaartmaatschappij je reeds een voucher heeft aangeboden, kun je een claim indienen om over te gaan op een volledige terugbetaling van je ticketkosten. 

↑ Terug naar boven


Tot wanneer kan ik mijn geld terug claimen?

In Nederland kun je je tot 2 jaar na datum van de vlucht beroepen op de Europese Verordening. Wij raden je dus aan om jouw vlucht zo snel mogelijk te checken en jouw claim binnen dit termijn in te dienen. Wellicht heb je in de afgelopen 2 jaar wel vaker met een vertraging of annulering te maken gekregen? Zoek jouw vluchtgegevens snel op, je bent misschien wel rijker dan je denkt!

↑ Terug naar boven


Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

Air Algerie is verplicht de claim binnen 7 dagen na het indienen uit te betalen. Houd er echter rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je jouw terugbetaling ontvangt. Aangezien de meeste claims niet onmiddellijk worden uitbetaald en luchtvaartmaatschappijen het proces doorgaans proberen tegen te werken, kan het maanden duren om de gehele procedure te doorlopen. Als Air Algerie vastbesloten is de zaak voor de rechtbank te verdedigen, kan het tot een jaar duren voordat de procedure is afgerond. Zelfs wanneer jouw claim wordt afgehandeld door een claimorganisatie, kan het helaas zijn dat het proces langer duurt dan verwacht.

Als je jouw claim bij ons indient doen wij onze uiterste best om het proces binnen een paar maanden af te ronden. In enkele gevallen kan dit oplopen naar een half jaar tot meer dan een jaar, gezien het feit dat we afhankelijk zijn van de responstijd van landelijke inspecties en eventuele juridische vervolgstappen die genomen moeten worden.

↑ Terug naar boven


Waarom kiezen voor een claimorganisatie?

Als je onze hulp nog niet hebt ingeschakeld sta je uiteraard in je recht om de claim zelf in te dienen bij Air Algerie. In de praktijk blijkt het claimen van een vergoeding nog niet zo eenvoudig, omdat de kans groot is dat de airline de claim gelijk afwijst of simpelweg niet reageert. Ook komt het vaak voor dat ze je een voucher aanbieden in plaats van het bedrag waar je wettelijk recht op hebt.

Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het erbij te laten zitten. Ons ervaren team van claim specialisten is welbekend met de werkwijze van de luchtvaartmaatschappij en helpt dagelijks passagiers bij het claimen van een vergoeding.

↑ Terug naar boven


Een afgewezen claim herindienen

Heb je zelf een claim voor een terugbetaling ingediend bij Air Algerie en is deze vervolgens afgewezen? Dan is het mogelijk om de claim alsnog bij ons in te dienen. Ook als je er niet zeker van bent of de afwijzing van de luchtvaartmaatschappij terecht is, kun je onze hulp inschakelen. Wij kunnen de claim eventueel opnieuw indienen bij de airline of in sommige gevallen zelfs de eerste stap(pen) van het claimen overslaan.

↑ Terug naar boven


De service van Vlucht-Vertraagd.nl

Sinds 2010 zetten wij ons als een van de eerste diensten in onze soort in voor de rechten van gedupeerde vliegpassagiers in heel Europa. Via onze website, beschikbaar in negen verschillende talen, helpen wij gedupeerde passagiers bij het claimen van de vergoeding waar zij wettelijk recht op hebben in het geval van een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht. Vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam hebben wij al honderdduizenden passagiers geholpen bij het claimen van compensatie of een terugbetaling van ticketkosten.

Of je nu op vakantie gaat of op zakenreis bent, een vertraging of annulering is altijd vervelend. Helaas weigeren luchtvaartmaatschappijen het doorgaans om de wettelijke schadevergoeding uit te betalen, of proberen onder de wetgeving uit te komen. Als de luchtvaartmaatschappij de claim afwijst zullen wij de argumenten en verstrekte informatie verifiëren en indien nodig juridische procedures starten. Wij werken op basis van no cure no pay en alle juridische kosten worden gedekt in onze 25% servicekosten. Ons team van claim specialisten zet zich graag in voor jouw passagiersrechten!

↑ Terug naar boven


Maak vrijblijvend gebruik van onze claimcalculator

Vul je vluchtgegevens in en ontdek direct of je recht hebt op een terugbetaling van je ticket. In slechts 3 minuten dien je jouw claim op basis van 'no cure, no pay' in. Mocht de luchtvaartmaatschappij het proces tegenwerken, dan worden alle juridische kosten gedekt in onze 25% servicekosten. Indien nodig brengen wij de luchtvaartmaatschappij voor de rechter.

 

➜ Claim mijn geld terug

 



Wat onze klanten over ons zeggen:

Check vrijblijvend of je recht hebt op compensatie of een terugbetaling!

Check mijn vlucht