Vlucht vertraagd of geannuleerd? Claim compensatie!

Ontvang tot € 600,- per persoon voor uw vertraagde, geannuleerde en overboekte vlucht.

Aansluitende vlucht gemist

Wat is er aan de hand? Passagiers hebben een vlucht geboekt bij luchtvaartmaatschappij Iberia van A Coruña (Spanje) naar Santo Domingo met een overstap op Madrid. Hun bagage hebben ze rechtstreeks voor hun bestemming ingecheckt. Voor zowel de eerste vlucht als voor de aansluitende vlucht hebben de passagiers instapkaarten gekregen. Claim indienen omdat u, uw vlucht heeft gemist

  • Vlucht: A Coruña (Spanje) naar Santo Domingo
  • Luchtvaartmaatschappij: Iberia
  • Afstand vlucht: 6.336 kilometer
  • Vertraging vlucht: 27 uur
  • Compensatie 600 euro per passagier
  • Vertraging eerste vlucht waardoor missen aansluitende vlucht

Waardoor hebben zij hun aansluitende vlucht gemist

Een vlucht vertraging van 1 uur en 25 minuten op de eerste vlucht zorgt voor problemen. Iberia heeft de instapkaarten van passagiers van de vervolg vlucht geannuleerd omdat ze verwachtte dat de passagiers hun aansluitende vlucht in Madrid zouden missen. Ondanks de vlucht vertraging op de eerste vlucht hebben de passagiers zich tot gemeld bij de boardinggate in Madrid dit nadat Iberia de passagiers de laatste maal opriep. Echter de passagiers werden niet meer toegelaten op de vlucht door het personeel van Iberia omdat hun instapkaarten waren geannuleerd en de plaatsen al aan andere passagiers waren toegewezen. Pas de volgende konden de passagiers op een volgende vlucht mee naar Santo Domingo. Ze hadden een aankomstvertraging van 27 uur. 

Wel of geen recht op een vergoeding als je een aansluitende vlucht hebt gemist

De vlucht vertrekt van een Europese lidstaat en heeft een vliegafstand van meer dan 3.500 kilometer. De opgelopen vertraging op de eerste vlucht is 1 uur en 25 minuten en de totale aankomstvertraging is 27 uur. De luchtvaartmaatschappij voert het verweer aan dat in dit geval geen sprake was van een instapweigering maar het missen van een aansluitende vlucht omdat de passagiers niet wegens een overboeking werden geweigerd maar vanwege een vertraging op de voorgaande vlucht. 

Wanneer bijvoorbeeld de Inspectie Leefomgeving en Transport deze klacht zou inspecteren en beoordelen dan zouden ze de klacht ongegrond verklaren. Ze noemen dit 'miss connection' waarbij de eerste vlucht minder dan 3 uur vertraagd is en om die reden geen recht geeft op een vergoeding. 
Het Europees Hof echter heeft een belangrijke uitspraak gedaan. Onder het begrip 'instapweigering' moet behalve gevallen van overboeking ook andere redenen zoals (en met name) operationele redenen worden geschaard. 

Passagiers hebben dus recht op een vergoeding. Passagiers die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt kunnen zich dus mogelijk ook beroepen op de wetgeving en vergoeding aanvragen.

Kunnen wij helpen als u een aansluitende vlucht heeft gemist

Op het moment dat u de aansluitende vlucht heeft gemist dan kunnen wij helpen. U heeft dan namelijk recht op een vergoeding. Via onze website kunt u die vergoeding aanvragen. Wij zorgen ervoor dat u de vergoeding van de luchtvaartmaatschappij krijgt door met ze te gaan corresponderen. Soms duurt het even maar de aanhouder wint. 

Heeft u vlucht vertraging opgelopen, is uw vlucht geannuleerd of heeft u te maken gehad met instapweigering of overboeking vraag dan een vergoeding aan. 

+31 20 261 67 61
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 17:00

Onze service

  2083 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis uw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 9.4 uit 10
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Laat mij weten of ik in aanmerking kom voor compensatie

Vlucht-vertraagd.nl in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

in 2016 zelf heel druk geweest met de KLM voor compensatie. 6 keer afgewezen door de KLM. Dus in april 2016 vlucht-vertraagd ingeschakeld. Minnelijk werd het niets, dus op aanraden van vlucht-vertraagd gerechtelijke procedure ingegaan. Na 2 jaar dacht ik dat het niets meer zou worden, maar nu toch eindelijk gerechtigheid. Compensatie is toegewezen. Top gedaan.

Met hulp van vlucht-vertraagd vandaag de schadevergoeding gekregen voor mijn vertraagde vlucht (4 uur) op 2 maart jl. Super makkelijk en netjes geregeld!

Alleen maar lof! Onlangs compensatie voor 4 personen ontvangen voor een vertraagde vlucht met Ryanair van afgelopen herfstvakantie. Waar Ryanair geen gehoor geeft lukt het Vluchtvertraagd wel. Fee van 25% nemen wij dan voor lief, aangezien de compensatie meer dan redelijk is in ons geval!

Prima service. Van te voren wordt al bekend gemaakt dat je 25% van het terug te krijgen bedrag betaald als kosten.logisch toch ze doen het werk voor je. Geen uitkering geen kosten! Wij zijn zeer tevreden en het wachten is rijkelijk beloond! Vluchtvertraagd is wel degelijk een aanrader.

ik ben blij met de uitslag van vluchtvertraag want als ik het zelf had moeten doen had ik dit niet berijkt hartelijk dank hier voor

Zopas uitkering gekregen via vlucht vertraagd. Ben zeer tevreden over de service. Hoewel ik ook eerst een beetje wantrouwig was tegenover zo een internet site en ook niet echt kon geloven dat zo een hoge compensatie mogelijk was, ben ik zeer blij dat ik het nu toch gedaan heb. Als ik de commentaren hieronder nu lees maak ik toch even de bedenking dat je als klant het spel ook eerlijk moet spelen natuurlijk. Als je het dossier op een correcte manier in hun handen geeft , met zoveel mogelijk documenten ,moet je niet zelf nog gaan proberen om nog via een andere weg compensatie te krijgen. Dan krijg je natuurlijk een rekening , zij hebben er dan ook al tijd en werk in gestoken. Tenslotte, als je bij andere burgerzaken, alles in handen geeft van een advocaat, moet je ook niet meer op eigen houtje gaan handelen. Hun 25% vind ik dan ook redelijk.

Yeahhh! gelukt!! bedankt Vlucht vertraagd voor de goede service. jullie hebben er veel moeite voor moeten doen, maar toch is het gelukt.

I have just received compensation for a flight that was delayed in 2015! After writing numerous letters and emails to the airline I had all but given up hope of any compensation. Luckily a colleague told me about Vlucht-vertraagd and I contacted them. Today I finally received my compensation and I am very happy. Thank you T. Penalver

Onze vlucht had 10 uur vertraging . Via Vlucht-Vertraagd hebben wij schadevergoeding gekregen waar we zeer tevreden mee zijn . Voor ons is alles oke , een dikke pluim voor VV.

Juli 2017 mijn claim laten uitvoeren door Vlucht-Vertraagd. Nu bericht gekregen dat de claim is toegekend en ze uitbetalen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik op het invullen en toesturen van de gevraagde gegevens geen enkel omkijken heb gehad. Paar keer gecommuniceerd via support en altijd antwoord gekregen. Ik kan Vlucht- Vertraagd aan iedereen aanbevelen, ze doen wat ze beloven.

Heel tevreden over de snelle afhandeling. Alles is correct verlopen. Heel vriendelijk personeel met ......veel geduld.

Vandaag gehoord dat onze claim bij corendon uitgekeerd is. Super blij met het werk van Vlucht vertraagd!!

Uitstekend geholpen. Het werk is ons uit handen genomen. Op vragen is snel gereageerd. Compensatie uitbetaald gekregen inclusief vergoeding bijkomende kosten. Met plezier 25% van de compensatie afgestaan aan vlucht-vertraagd.

Super blij ben ik met de hulp van vlucht vertraagd. Mijn vlucht naar Ibiza was vertraagd en heb het bedrag van €500 gekregen en hen betaald voor het werk, 25 procent dat was de afspraak, dus ik raad het iedereen aan!

Vandaag onze compensatie gekregen .Hartelijke dank daarvoor. Wij werden langs de tijdlijn en ook via de berichten die we kregen goed op de hoogte gehouden over het verloop van onze claim Alles correct afgehandeld , Geen enkel probleem te melden,zeer professioneel afgehandeld.BEDANKT vlucht vertraagd

Afgelopen zomer met Corendon vertraging opgelopen. Hoewel Corendon bekend staat dat zij niet snel compenseren vanmorgen bericht gekregen dat vlucht vertraagd toch compensatie heeft weten te regelen. Ik zeg dikke duim

Dit werkt perfect!! Thanks!!

Ik find alles goed

Met name de directe communicatie vanuit "Vlucht-Vertraagd" is geweldig goed, waardoor ik steeds precies wist wat de stand van zaken was: snel en relevant. Inhoudelijk zeer professioneel en slagvaardig.

Toen we naar Schiphol reden, kregen we een SMS dat de vlucht was vertraagd. Volgens de taxichauffeur te weinig voor een schadevergoeding. Als we niet via Tix-nl en vlucht-Vertraagd-nl op de hoogte waren gebracht dat we konden claimen, hadden we de vergoeding misgelopen. Prima service dus.


De beste service

Claim ook uw compensatie: gemakkelijk, snel en op maat gemaakt


Direct hulp

Over Vlucht-vertraagd.nl

563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.3 uit 10
SERVICE: 9.3 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim nu ook compensatie, dien een claim bij ons in!


Controleer hier of u recht heeft