Privacy statement Green Claim B.V.

Wat, waarom, hoe.

In dit privacy statement lichten wij toe welke informatie wij van u nodig hebben, hoe wij deze informatie bewaren, waarvoor wij dit verwerken en op welke wijze wij dit doen.

Wie wij zijn

Wij zijn Green Claim B.V. handelend onder de naam Vlucht-vertraagd.nl, statutair gevestigd op de Overtoom 197-4, 1054 HT te Amsterdam. U kunt ons telefonisch bereiken op 020 261 6761 of u kunt mailen naar info@vlucht-vertraagd.nl.

Welke informatie hebben wij van u nodig?

Voor de verlening van onze diensten hebben wij allereerst uw woonadres, naam, telefoonnummer, en geboortedatum nodig. Daarnaast vragen wij u ook om uw boekingsgegevens en hebben wij mogelijk een kopie van uw legitimatiebewijs nodig.

Waarom uw legitimatiebewijs?

Wij vragen dit document omdat de luchtvaartmaatschappij de handtekening op uw volmacht moet kunnen verifiëren met de handtekening op uw legitimatiebewijs. In een juridische procedure hebben wij tevens uw volledige naam en geboortedatum op uw legitimatiebewijs nodig als bewijs voor de rechtbank. Uw BSN-nummer, documentnummer en pasfoto zijn niet vereist. Deze kunt u dan ook afdekken. U kunt hiervoor ook gebruik maken van de KopieID app van de overheid, zie voor meer informatie:

U bent niet verplicht een kopie van uw paspoort te sturen, maar let op: zonder dit document zijn wij mogelijk genoodzaakt uw dossier te sluiten. Hiervoor brengen wij annuleringskosten in rekening.

Gebruik overige gegevens

Voor de verlening van onze diensten corresponderen wij met onze klanten en luchtvaartmaatschappijen. Bij het corresponderen met luchtvaartmaatschappijen dienen wij te specificeren namens welke passagier(s) wij de claim(s) indienen. Wij houden natuurlijk ook contact met u, de klant. Voor onze dienstverlening is tevens relevant waar u woonachtig bent, aangezien dit kan bepalen welk gerecht bevoegd is te oordelen over uw claim.

Ter verbetering van onze service stellen wij het bovendien op prijs als u onze diensten beoordeelt. Hiervoor kunnen wij ook contact met de klant opnemen.

Wat wij doen met uw informatie

Als u bij ons een account aanmaakt slaan wij de gegevens op in uw persoonlijke dossier. Dit dossier bewaren wij op een beveiligde server. Alles wat u eventueel later nog per mail of per post toestuurt wordt door ons toegevoegd aan dit beveiligde dossier.

Alle informatie die u aanlevert via de website wordt bovendien versleuteld verstuurd middels een beveiligde verbinding (HTTPS). Hiermee voldoen wij aan de wettelijke vereisten.

Alleen werknemers met autorisatie hebben toegang tot uw informatie. Zij hebben bovendien een geheimhoudingsplicht waar toezicht op wordt gehouden.

Wij sturen uw telefoonnummer niet naar de luchtvaartmaatschappij, enkel uw naam, adresgegevens en boekingsinformatie wordt gebruikt ter verificatie. Wij verkopen uw persoonsgegevens nooit aan derden.

Klopt er iets niet?

U kunt altijd in uw dossier kijken om te controleren of uw informatie juist is. Dit kunt u aanpassen wanneer u wilt. Komt u er niet uit? Laat het ons weten, dan passen wij het voor u aan. Als u wilt dat wij uw gegevens verwijderen, dan kunt u hiertoe bij ons een verzoek indienen. Wij beoordelen dan of dit nodig is. Houd er rekening mee dat wij uw claim zonder deze gegevens niet kunnen verwerken. Als uw dossier niet is afgerond moet uw claim mogelijk geannuleerd worden. Hier zitten kosten aan verbonden.

Cookies

Om ervoor te zorgen dat onze website goed werkt maken wij gebruik van cookies. Meer informatie over cookies vindt u hier.

Vragen

Heeft u vragen over hoe wij met uw informatie omgaan? Laat het ons weten via info@vlucht-vertraagd.nl.