Vlucht vertraagd of geannuleerd?

Claim tot €600 per persoon voor jouw vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht.

Vlucht vertraagd door buitengewone omstandigheden

Wanneer heb je wel en wanneer heb je geen recht op een vergoeding bij vertraging of annulering van je vlucht? Dit is afhankelijk van een aantal factoren. Jouw vlucht moet minstens drie uur vertraagd zijn. In het geval van annulering kom je in aanmerking als je met een vertraging van twee uur op je eindbestemming aankomt. Daarnaast kunnen luchtvaartmaatschappijen zich beroepen op 'buitengewone omstandigheden'.

Vaak beroepen vliegmaatschappijen zich op buitengewone omstandigheden terwijl dit niet de oorzaak van de vertraging is geweest. Twijfel je over de reden voor de vertraging? Dan is het verstandig om alsnog je claim via Vlucht-Vertraagd.nl in te dienen. Onze combinatie van ervaring en expertise zorgt ervoor dat we vaker en sneller succes behalen. Hoe meer claims er worden ingediend, voorgelegd aan handhavende instanties of voor de rechter komen, des te meer duidelijkheid er komt over wanneer je precies recht hebt op compensatie.
 

➜ Dien direct je claim in


Buitengewone omstandigheden bij vluchtvertraging

Buitengewone omstandigheden bij een vluchtvertraging: wat wordt hier eigenlijk mee bedoeld? In elk geval spreken we van buitengewone omstandigheden als:

A) weersomstandigheden de uitvoering van de vlucht hinderen;

B) het vliegtuig waarmee de vlucht wordt uitvoerd, door sabotage of terrorisme in zoverre is beschadigd, dat de vliegveiligheid niet kan worden gegarandeerd;

C) het vliegtuig waarmee de vlucht wordt uitgevoerd, bij binnenkomst van de voorafgaande vlucht door een van buiten komende oorzaak, zoals een botsing met een van buiten komend voorwerp of met een of meer vogels, door weersomstandigheden, zoals een blikseminslag, of door een harde landing, mogelijk zodanig beschadigd is dat het niet zonder een extra inspectie voor de volgende vlucht kan vertrekken;

D) de fabrikant van de toestellen waaruit de vloot van de betrokken luchtvaartmaatschappij is samengesteld, of een bevoegde autoriteit, bekend maakt dat deze toestellen mogelijk een gebrek vertonen dat gevolgen kan hebben voor de vliegveiligheid en daarom zo spoedig mogelijk geinspecteerd moet worden;

E) op een reeds aangekomen vlucht, dat wil zeggen nadat de blokken voor de wielen zijn weggehaald, een onverwacht vliegveiligheidsprobleem ontstaat en de piloot om die reden de start- of de vlucht afbreekt, bijvoorbeeld vanwege een botsing met een of meer vogels (birdstrike);

F) een besluit van het luchtverkeersleiding voor het vliegtuig, waarmee de vlucht zal worden uitgevoerd, de annulering een of meer vluchten of een vertraging van drie uur of meer veroorzaakt;

G) een staking van het personeel op een luchthaven of een staking van een luchtverkeersleiding gevolgen heeft voor de vluchtuitvoering indien;

1. de staking op een zodanig tijdstip is aangekondig dat de luchtvaartmaatschappij niet meer in staat was maatregelen te treffen om de geplande vlucht uit te voeren, of;

2. de staking plaatsvindt op de luchthaven van aankomst en er een aanmerkelijke kans bestaat dat het vliegtuig ten gevolge van de staking op die luchthaven komt vast te staan.

Geen buitengewone omstandigheden

Van buitengewone omstandigheden is geen sprake in geval van een technisch probleem bij een vliegtuig, tenzij dit probleem is voortgekomen uit gebeurtenissen die van oorsprong niet samengaan met de normale gang van zaken en waarop de luchtvaartmaatschappij geen invloed op heeft kunnen uitoefenen. Als de luchtvaartmaatschappij zich aan de voorgeschreven vereisten wat het onderhoud van het toestel betreft, dan is er aangetoond dat de luchtvaartmaatschappij alle redelijke maatregelen heeft getroffen en dus niet verantwoordelijk kan worden gehouden.

Oorzaak van je vluchtvertraging onbekend? Geen probleem!

Helaas zijn de bovenstaande genoemde omstandigheden niet heel specifiek en zijn er talloze verschillende omstandigheden te noemen die als buitengewone omstandigheid worden vermeld door de luchtvaartmaatschappijen. Is de reden van vertraging of annulering van de vlucht niet bekendgemaakt? Of weet je simpelweg de reden niet? Dan kun je alsnog je claim indienen bij Vlucht-Vertraagd.nl. Wij kunnen op basis van je vluchtnummer en vluchtdatum met onze database inzien wat de omstandigheden van je vlucht zijn geweest.
 

➜ Check je vlucht


Onze service

  2194 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis jouw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 4.6 uit 5
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Kom ik in aanmerking voor compensatie?

Vlucht-Vertraagd.nl in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Prima geholpen door Team Vlucht-vertraagd , 1ste instatie werd het afgewezen door Transavia maar bij de 2de poging werd duidelijk dat wij in ons recht stonden en werd het volledige bedrag uitgekeerd .... ��

Had binnen 2,5 maand al confirmatie dat ik EUR 600 (minus 25% voor ‘Vlucht vertraagd) zou ontvangen. Dus top service!

Goed geregeld, duidelijke service is zeker zijn 25% waard!

professioneel en dus kundig

Onze ervaringen zijn exact gelijk aan dhr. Richard van Geelen....(citaat): "Wij hebben net de toezegging gekregen dat het compensatiebedrag zal worden overgemaakt. Ik ben heel erg tevreden over jullie werkwijze en vooral de updates die we krijgen via de mail zijn top. Ik had deze compensatie nooit zelf kunnen regelen als ik zie hoeveel werk jullie er mee hebben en de brieven die jullie gestuurd hebben. Daarom vind ik het ook niet meer dan redelijk dat 25% van de compensatie bij jullie blijft. Bij een. Volgende vertraging zal ik jullie zeker weer inschakelen."

Alleen maar lof! snellen en correcte afwerking van mijn claim!

Goed geautomatiseerd systeem en vriendelijke communicaties. Heeft al met al toch nog 4 maanden geduurd, maar dat lag 100% aan Austrian Air. Had er niet aan moeten denken dat zelf af te handelen! Kan ik me bezig houden met zaken die mij energie geven. Nathalie, Sanne, Anne, Jason, Stascha, Nikos en collega's: Bedankt voor jullie dienst!

Wij hebben net de toezeggingen gekregen dat het compensatie bedrag zal worden overgemaakt. Ik ben heel erg tevreden over jullie werkwijze en vooral de updates die we krijgen via de mail zijn top. Ik had deze compensatie nooit zelf kunnen regelen als ik zie hoeveel werk jullie er mee hebben en de brieven die jullie gestuurd hebben. Daarom vind ik het ook niet meer dan redelijk dat 25% van de compensatie bij jullie blijft. Bij een. Volgende vertraging zal ik jullie zeker weer inschakelen. Richard

in 2016 zelf heel druk geweest met de KLM voor compensatie. 6 keer afgewezen door de KLM. Dus in april 2016 vlucht-vertraagd ingeschakeld. Minnelijk werd het niets, dus op aanraden van vlucht-vertraagd gerechtelijke procedure ingegaan. Na 2 jaar dacht ik dat het niets meer zou worden, maar nu toch eindelijk gerechtigheid. Compensatie is toegewezen. Top gedaan.

Met hulp van vlucht-vertraagd vandaag de schadevergoeding gekregen voor mijn vertraagde vlucht (4 uur) op 2 maart jl. Super makkelijk en netjes geregeld!

Alleen maar lof! Onlangs compensatie voor 4 personen ontvangen voor een vertraagde vlucht met Ryanair van afgelopen herfstvakantie. Waar Ryanair geen gehoor geeft lukt het Vluchtvertraagd wel. Fee van 25% nemen wij dan voor lief, aangezien de compensatie meer dan redelijk is in ons geval!

Prima service. Van te voren wordt al bekend gemaakt dat je 25% van het terug te krijgen bedrag betaald als kosten.logisch toch ze doen het werk voor je. Geen uitkering geen kosten! Wij zijn zeer tevreden en het wachten is rijkelijk beloond! Vluchtvertraagd is wel degelijk een aanrader.

ik ben blij met de uitslag van vluchtvertraag want als ik het zelf had moeten doen had ik dit niet berijkt hartelijk dank hier voor

Zopas uitkering gekregen via vlucht vertraagd. Ben zeer tevreden over de service. Hoewel ik ook eerst een beetje wantrouwig was tegenover zo een internet site en ook niet echt kon geloven dat zo een hoge compensatie mogelijk was, ben ik zeer blij dat ik het nu toch gedaan heb. Als ik de commentaren hieronder nu lees maak ik toch even de bedenking dat je als klant het spel ook eerlijk moet spelen natuurlijk. Als je het dossier op een correcte manier in hun handen geeft , met zoveel mogelijk documenten ,moet je niet zelf nog gaan proberen om nog via een andere weg compensatie te krijgen. Dan krijg je natuurlijk een rekening , zij hebben er dan ook al tijd en werk in gestoken. Tenslotte, als je bij andere burgerzaken, alles in handen geeft van een advocaat, moet je ook niet meer op eigen houtje gaan handelen. Hun 25% vind ik dan ook redelijk.

Yeahhh! gelukt!! bedankt Vlucht vertraagd voor de goede service. jullie hebben er veel moeite voor moeten doen, maar toch is het gelukt.

I have just received compensation for a flight that was delayed in 2015! After writing numerous letters and emails to the airline I had all but given up hope of any compensation. Luckily a colleague told me about Vlucht-vertraagd and I contacted them. Today I finally received my compensation and I am very happy. Thank you T. Penalver

Onze vlucht had 10 uur vertraging . Via Vlucht-Vertraagd hebben wij schadevergoeding gekregen waar we zeer tevreden mee zijn . Voor ons is alles oke , een dikke pluim voor VV.

Juli 2017 mijn claim laten uitvoeren door Vlucht-Vertraagd. Nu bericht gekregen dat de claim is toegekend en ze uitbetalen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik op het invullen en toesturen van de gevraagde gegevens geen enkel omkijken heb gehad. Paar keer gecommuniceerd via support en altijd antwoord gekregen. Ik kan Vlucht- Vertraagd aan iedereen aanbevelen, ze doen wat ze beloven.

Heel tevreden over de snelle afhandeling. Alles is correct verlopen. Heel vriendelijk personeel met ......veel geduld.

Vandaag gehoord dat onze claim bij corendon uitgekeerd is. Super blij met het werk van Vlucht vertraagd!!


De beste service

Claim ook jouw compensatie: gemakkelijk, snel en persoonlijk


Direct hulp

Over Vlucht-Vertraagd.nl

563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN JE VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.1 uit 10
SERVICE: 9.1 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim compensatie voor jouw vertraagde,
geannuleerde of overboekte vlucht!

Check of je recht hebt op compensatie