Nieuw: claim nu je ticketkosten terug bij annulering van de vlucht vanwege het coronavirus. Terugbetaling claimen

Vlucht geannuleerd wegens het coronavirus?

Claim mijn terugbetaling

Vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt?

Check compensatie

Compensatie voor een vertraagde of geannuleerde French Bee vlucht

Was jouw vlucht met French Bee vertraagd, geannuleerd of overboekt? Dan heb je mogelijk recht op compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Deze vergoeding kan oplopen tot wel €600 per persoon! Wij vertellen je wat jouw passagiersrechten zijn en hoe je aanspraak kunt maken op een schadevergoeding voor jouw verstoorde vliegreis. 


Coronavirus: Wat zijn mijn rechten bij een geannuleerde vlucht?

Als je vlucht is geannuleerd vanwege het coronavirus heb je recht op een volledige terugbetaling van je ticket. Europese Verordening 261/2004 stelt de luchtvaartmaatschappij verplicht om bij een geannuleerde vlucht het volledige bedrag van het ticket binnen 7 dagen terug te storten. Momenteel bieden veel luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties alleen vouchers aan, waar in de toekomst een nieuw ticket mee kan worden geboekt. Dit voucherbeleid is echter niet in lijn met de Europese wetgeving EU 261/2004.

Vlucht-Vertraagd.nl helpt je graag bij het claimen van deze terugbetaling, van het indienen van de claim tot het dagvaarden van de luchtvaartmaatschappij bij het uitblijven van betaling. Vul je vluchtgegevens in en ontdek direct of je recht hebt op een terugbetaling van je ticket. In slechts 3 minuten dien je jouw claim op basis van 'no cure, no pay' in. Bij een uitbetaling binnen 7 dagen ontvang je het volledige ticketbedrag. Mocht de luchtvaartmaatschappij het proces tegenwerken, dan worden alle juridische kosten gedekt in onze 25% servicekosten. Wij werken op basis van ‘no cure, no pay’. Indien nodig brengen wij de luchtvaartmaatschappij voor de rechter.
 

➜ Claim mijn terugbetaling


=> Lees meer over het claimen van een terugbetaling van je ticket 


Waar wil je meer over weten?

Over French Bee
Europese wetgeving
Passagiersrechten
Vertraging
Annulering
Overboeking
Schemawijziging
Aansluitende vlucht gemist
Stakingen
Buitengewone omstandigheden
Compensatiebedragen
Compensatie claimen
De service van Vlucht-Vertraagd.nl

 

Compensatie claimen voor een vertraagde of geannuleerde French Bee vlucht

 

Over French Bee

French Bee is een Franse low-cost long-haul luchtvaartmaatschappij met haar hoofdkantoor gevestigd op Parijs Orly Airport. De oorspronkelijke naam van de luchtvaartmaatschappij was French Blue, en werd in 2018 veranderd naar French Bee. De eerste bestemming van French Bee was Punta Cana, maar tegenwoordig vliegt de luchtvaartmaatschappij ook naar Réunion, New York, San Francisco en Tahiti.

→ Terug naar boven

Wetgeving bij vertragingen en annuleringen

Om jouw passagiersrechten te beschermen zijn er in Europa maar ook wereldwijd verschillende wetten opgesteld die het mogelijk maken om compensatie te claimen als jouw vliegreis verstoord was door een vertraging of een annulering, of als jouw bagage of jijzelf schade hebt opgelopen.

  • Het Verdrag van Montreal (1999)
  • Europese Verordening (EG) 261/2004
  • Het Sturgeon Arrest (2009)

Het Verdrag van Montreal (MC99)

Het Verdrag van Montreal, ook wel MC99 genoemd, is het verdrag tot het brengen van eenheid in enige bepalingen inzake het internationale luchtvervoer. Het regelt voor alle lidstaten van de Europese Unie, dus ook Nederland, de burgerlijke aansprakelijkheid van luchtvaartmaatschappijen als passagiers, bagage en goederen schade oplopen tijdens internationaal luchtvervoer. Op grond van het Verdrag van Montreal kunnen passagiers op internationale vluchten aanspraak maken op een schadevergoeding voor opgelopen schade door de verstoring van hun reis en problemen met hun bagage.

Wil je het volledige Verdrag van Montreal lezen? Klik dan hier.

→ Terug naar boven

Europese Verordening (EG) 261/2004

Sinds 17 februari 2005 is Europese Verordening 261/2004 in werking getreden. In deze Verordening zijn jouw rechten in het geval van een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht vastgelegd. Je kunt op deze wetgeving terugvallen als je compensatie wilt claimen voor een verstoorde vliegreis, al zijn er wel een aantal voorwaarden gebonden aan deze wetgeving.

Wil je de volledige Europese Verordening lezen? Klik dan hier.

Het Sturgeon Arrest

Het Sturgeon Arrest is vormt de basis om te bepalen of je recht hebt op een schadevergoeding en is gebaseerd op de zaak van de familie Sturgeon tegen Condor Flugdienst GmbH. De vlucht van de familie Sturgeon was in zoverre vertraagd dat zij van mening waren dat er sprake was van een geannuleerde vlucht. Volgens de luchtvaartmaatschappij kwamen op grond van EU Verordening 261/2004 enkel passagiers van een geannuleerde vlucht in aanmerking op compensatie. In deze situatie was het onduidelijk of de familie Sturgeon recht op compensatie had, omdat de vlucht vertraagd was en niet geannuleerd. Naar aanleiding hiervan zijn er vragen gesteld aan het Europese Hof van Justitie. Het Europese Hof van Justitie heeft besloten dat ook passagiers van vertraagde vluchten aanspraak kunnen maken op compensatie.

Wil je het volledige Sturgeon Arrest lezen? Klik dan hier.

→ Terug naar boven

Jouw passagiersrechten

Als jouw vlucht vertraagd of geannuleerd is en deze voldoet aan de voorwaarden van bovengenoemde wetgeving, dan kun je je mogelijk beroepen op:

  • Jouw recht op verzorging van French Bee
  • Jouw recht op compensatie
  • Jouw recht op een restitutie

Wil je meer lezen over jouw passagiersrechten? Klik dan hier.

Recht op verzorging van French Bee

Of je nu wel of niet recht hebt op compensatie; in Europese wetgeving is vastgelegd dat gedupeerde passagiers in het geval van een vertraging van meer dan 2 uur recht hebben op verzorging. De mate waarin French Bee je hierin tegemoet moet komen is afhankelijk van de wachttijd.

Bij een vertraging of annulering is de luchtvaartmaatschappij verplicht om onderstaande verzorging te bieden:

  • maaltijden en verfrissingen die in verhouding staan tot de wachttijd
  • een hotelaccommodatie indien het noodzakelijk is een (extra) nacht te blijven, inclusief vervoer
  • twee telefoongesprekken, faxberichten of e-mails

Heeft French Bee je geen verzorging aangeboden? Dan kun je deze in redelijke verhouding tot de wachttijd aanschaffen en de kosten zelf terug claimen bij de luchtvaartmaatschappij, of via een claimorganisatie. Zorg er dan wel voor dat je de bonnetjes goed bewaart, deze heb je nodig bij het terugclaimen van je uitgaven.

Meer lezen over jouw recht op verzorging? Klik dan hier.

→ Terug naar boven

Mijn French Bee vlucht was vertraagd

Was jouw vlucht vertraagd? Wat vervelend! Wij kunnen je voorstellen dat je je afvraagt of je gecompenseerd kunt worden voor het geleden tijdsverlies. Jouw recht op compensatie is afhankelijk van de vertraging waarmee je uiteindelijk bent aangekomen op de eindbestemming. Ook is het belangrijk dat de verstoring voldoet aan de voorwaarden van de Europese Verordening.

Waar heb ik recht op bij een vertraging?

  • Bij een vertraging van minder dan 2 uur heb je helaas geen rechten.
  • Bij een vertraging van 2 uur of meer heeft de luchtvaartmaatschappij zorgplicht; je hebt dan recht op verzorging.
  • Bij een aankomstvertraging van 3 uur of meer heb je mogelijk recht op een compensatiebedrag dat kan oplopen tot €600.

Wanneer heb ik recht op compensatie bij een vertraging?

Je hebt alleen recht op compensatie als..

  • ..je met een vertraging van minstens drie uur bent aangekomen op de bestemming.
  • ..de French Bee vlucht van of naar een Europese bestemming werd uitgevoerd.
  • ..er geen sprake is geweest van buitengewone omstandigheden.

Twijfel je of je in aanmerking komt voor compensatie? Controleer jouw vlucht door middel van onze claimcalculator.

→ Terug naar boven

Mijn French Bee vlucht was geannuleerd

Als jouw vlucht geannuleerd is, moet French Bee je een alternatief bieden. Jouw rechten in het geval van een geannuleerde vlucht zijn afhankelijk van of je wel of niet de alternatieve vlucht het geaccepteerd.

Als je de alternatieve vlucht hebt geaccepteerd, heb je recht op een kosteloze omboeking naar de alternatieve vlucht en compensatie voor het geleden tijdsverlies.

Als je de alternatieve vlucht hebt geweigerd omdat het alternatief niet toereikend is (bijv. een dag later), dan kun je besluiten om niet meer te reizen of om zelf een andere vlucht te boeken en heb je recht op een restitutie van de ticketprijs.

Wanneer ben je geïnformeerd over de annulering?

Jouw recht op compensatie is afhankelijk van het moment waarop French Bee je op de hoogte heeft gesteld van de annulering.

Als je binnen 14 en 7 dagen voor vertrek bent geïnformeerd over de annulering, heb je recht op:

  • €250 p.p. voor vluchten tot en met 1.500 kilometer met een vertrek van minstens 2 uur eerder of een aankomst van minstens 4 uur later
  • €400 p.p. voor vluchten tussen de 1.500 en 3.500 kilometer met een vertrek van minstens 2 uur eerder of een aankomst van minstens 4 uur later
  • €600 p.p. voor vluchten van meer dan 3.500 kilometer met een vertrek van minstens 2 uur eerder of een aankomst van minstens 4 uur later

Als je minder dan 7 dagen voor vertrek bent geïnformeerd over de annulering, heb je recht op:

  • €250 p.p. voor vluchten tot en met 1.500 kilometer met een vertrek van minstens 1 uur eerder of een aankomst van minstens 2 uur later
  • €400 p.p. voor vluchten tussen de 1.500 en 3.500 kilometer met een vertrek van minstens 1 uur eerder of een aankomst van minstens 2 uur later
  • €600 p.p. voor vluchten van meer dan 3.500 kilometer met een vertrek van minstens 1 uur eerder of een aankomst van minstens 2 uur later

Meer lezen over compensatie claimen voor een annulering? Klik dan hier.

→ Terug naar boven

Mijn French Bee vlucht was overboekt

Luchtvaartmaatschappijen verkopen vrijwel altijd meer tickets dan er stoelen zijn. Dit kan voor hen goed uitpakken, omdat passagiers niet altijd komen opdagen, waardoor het voor de vliegmaatschappij vaak meer geld in het laatje brengt. De keerzijde is dat dit vaak resulteert in overboekingen, waardoor er dus niet genoeg plaats voor iedereen is in het vliegtuig.

Verwacht een luchtvaartmaatschappij dat ze te maken krijgt met overboeking, dan onderneemt zij vrijwel direct actie. Bij overboeking wordt altijd geïnformeerd naar eventuele vrijwilligers, die een volgende vlucht zullen krijgen. Deze vrijwilligers zullen bij overboeking bepaalde vergoedingen krijgen zoals bijvoorbeeld vouchers of een deel van het bedrag van hun ticket. Een luchtvaartmaatschappij is verplicht een schadevergoeding uit te keren in het geval van overboeking.

Meer lezen over compensatie claimen bij een overboeking? Klik dan hier.

→ Terug naar boven

Mijn French Bee vlucht was gewijzigd

In principe mag French Bee de vluchttijden wijzigen of de vlucht zelfs helemaal uit het schema halen. Dit moeten zij dan wel meer dan twee weken voor vertrek aan je communiceren. Als de wijziging minder dan twee weken voor vertrek aan je wordt meegedeeld, dan heb je recht op compensatie voor het geleden tijdsverlies. Je hebt dan ook recht op de extra gemaakte kosten die hierbij zijn komen kijken.

Meer lezen over compensatie claimen bij een schemawijziging? Klik dan hier.

→ Terug naar boven

Ik heb mijn aansluitende French Bee vlucht gemist

Tijd is geld, vooral in de luchtvaartindustrie en daarom plannen luchtvaartmaatschappijen de overstaptijd soms erg nauw in. Een kleine vertraging kan er al voor zorgen dat je je overstap mist. Afhankelijk van de aankomsttijd op de eindbestemming en de omstandigheden van de vertraging, kun je je ook in het geval van een gemiste vlucht beroepen op compensatie.

Meer lezen over compensatie claimen bij een gemiste vlucht? Klik dan hier.

→ Terug naar boven

Stakingen bij French Bee

Stakingen kunnen ervoor zorgen dat de vlucht een vertraging oploopt of dat jouw vlucht onverhoopt wordt geannuleerd. De afgelopen jaren hebben reizigers flink wat vertragingen en annuleringen opgelopen doordat piloten, luchtverkeersleiders en grondpersoneel massaal het werk neerleggen voor betere werkomstandigheden. Het gevolg hiervan? Duizenden gestrande passagiers en geannuleerde en vertraagde vluchten.

Waar heb ik recht op?

Ongeacht welke partij er staakt; als jouw vlucht vertraging oploopt vanwege een staking, dan heb je vanaf 2 uur vertraging recht op verzorging van de luchtvaartmaatschappij. Je kunt hierbij denken aan drinken, maaltijden en indien nodig een hotelovernachting. Jouw recht op compensatie hangt in het geval van een staking af van welke partij er heeft gestaakt.

Stakingen door het personeel van French Bee

Als er zich een staking heeft voorgedaan heb je alleen recht op compensatie als deze staking wordt uitgevoerd door personeel van de luchtvaartmaatschappij.

Onder personeel van de luchtvaartmaatschappij wordt verstaan:

  • Piloten
  • Cabinepersoneel

Stakingen door derden

Helaas heb je niet altijd recht op een financiële vergoeding als jouw vlucht is getroffen door een staking. Stakingen van derden partijen worden gezien als een buitengewone omstandigheid, aangezien de luchtvaartmaatschappij hier geen invloed op heeft.

Derden partijen zijn bijvoorbeeld:

  • Luchtverkeersleiding
  • Bagageafhandelaars
  • Douane
  • Medewerkers van de luchthaven

Meer lezen over compensatie claimen bij een staking? Klik dan hier.

→ Terug naar boven

Buitengewone omstandigheden

Als de oorzaak van de vertraging of annulering niet inherent is aan het uitvoeren van de werkzaamheden als luchtvaartmaatschappij is er sprake van een buitengewone omstandigheid. Met andere woorden: French Bee kan zich op een buitengewone omstandigheid beroepen als ze niet verantwoordelijk zijn voor de ontstane situatie en dit ook daadwerkelijk kunnen aantonen. Als dit het geval is, dan heb je geen recht op compensatie.

Als je zelf een claim indient bij de luchtvaartmaatschappij is de kans aanwezig dat zij deze afwijzen op grond van buitengewone omstandigheden. Het is vaak lastig te bepalen of er daadwerkelijk sprake is van een buitengewone omstandigheid, of dat French Bee onder de claim probeert uit te komen.

Voorbeelden van buitengewone omstandigheden

Om dit te verduidelijken geven we je een aantal voorbeelden van buitengewone omstandigheden:

  • Extreme weersomstandigheden, zoals dichte mist of een storm
  • Sabotage of terrorisme
  • Natuurrampen
  • Stakingen van derden, bijvoorbeeld door luchthavenpersoneel of luchtverkeersleiding
  • Medische noodlandingen

Er is in ieder geval geen sprake van buitengewone omstandigheid in het geval van een technisch mankement of een staking van het personeel van de luchtvaartmaatschappij, aangezien dit wel binnen de invloedssfeer van de vliegmaatschappij valt.

Meer lezen over buitengewone omstandigheden? Klik dan hier.

French Bee beroept zich op een buitengewone omstandigheid, wat nu?

Ondanks het feit dat er natuurlijk situaties zijn waar overduidelijk sprake is van een buitengewone omstandigheid, komt het helaas vaak voor dat French Bee zich onterecht beroept op overmacht. In dat geval dient French Bee te bewijzen dat er daadwerkelijk sprake is geweest van zo’n buitengewone omstandigheid en dat zij ondanks het treffen van maatregelen de vertraging of annulering van de vlucht niet konden voorkomen.

Twijfel je of French Bee zich met recht heeft beroepen op een buitengewone omstandigheid? Dan is het verstandig om onze hulp in te schakelen. Met behulp van onze database en onze jarenlange ervaring met luchtvaartmaatschappijen zullen wij de claim beoordelen en brengen wij de zaak indien nodig voor de rechter.
 

➜ Check mijn vlucht


Compensatiebedragen op basis van Europese wetgeving

De hoogte van het compensatiebedrag is afhankelijk van de vliegkilometers en de opgelopen vertraging waarmee je op de bestemming bent aangekomen.

Op basis van Europese Verordening 261/2004 heb je recht op:

  • €250 p.p. voor vluchten tot en met 1.500 kilometer.
  • €400 p.p. voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1.500 kilometer.
  • €400 p.p. voor alle vluchten buiten de Europese Unie tussen de 1.500 en 3.500 kilometer.
  • €600 p.p. voor alle overige vluchten.

Let op: In het geval van een vluchtvertraging tussen de drie en vier uur met een afstand van 3.500 kilometer of meer, heb je recht op 50% van het compensatiebedrag.

 

Compensatiebedragen bij vertragingen en annuleringen op basis van Europese wetgeving

 

Compensatie of geld terug?

Compensatie en restitutie zijn twee verschillende dingen. De meeste passagiers verwarren compensatie met een restitutie, maar in de Verordening staat beschreven dat je je kunt beroepen op beiden! Bij een annulering heb je altijd recht op een vervangende vlucht naar de eindbestemming. Als de luchtvaartmaatschappij je geen vervangende vlucht aanbiedt of als je uiteindelijk zelf je reis naar de bestemming hebt geregeld, dan heb je recht op een volledige terugbetaling van je ticket. Houd er rekening mee dat je hier geen recht op hebt als je de aangeboden vervangende vlucht wél accepteert. Dit is afhankelijk van de aankomst- en vertrektijden van de vervangende vlucht.

Extra gemaakte kosten terugclaimen

Bij een vertraagde of geannuleerde vlucht kan het voorkomen dat je genoodzaakt bent om extra kosten te maken. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van een maaltijd of het boeken van een overnachting, omdat de vlucht is geannuleerd of een langdurige vertraging heeft opgelopen. Als passagier heb je bij het maken van extra kosten door vertraging of annulering recht op een teruggave van deze kosten. Het is mogelijk om deze kosten tijdens het claimen van compensatie te verhalen bij French Bee. Zorg er daarom altijd voor dat je de bonnetjes van de extra gemaakte kosten goed bewaart!

→ Terug naar boven

Compensatie claimen: hoe werkt dat?

Voldoet jouw vlucht aan de voorwaarden voor het verkrijgen van compensatie? Zorg dan dat je onderstaande stappen goed doorleest om er zeker van te zijn dat je jouw claim zo volledig mogelijk kunt indienen:

1. Bewaar jouw reisdocumenten van French Bee

  • Tickets, boekingsbevestigingen, boardingpasses en e-mails van de luchtvaartmaatschappij
  • Vouchers en facturen voor extra kosten die zijn gemaakt als gevolg van de vertraging (taxibonnetjes, maaltijden, drankjes, etc.)

2. Noteer jouw vluchtgegevens van French Bee

  • Vluchtnummer (begint met "BF", gevolgd door vier cijfers)
  • Vluchtschema (geplande vertrek- en aankomsttijden)
  • Duur van de vertraging (werkelijke vertrek- en aankomsttijden)

3. Zorg dat de reden voor de vertraging bekend is

  • Raadpleeg het personeel van French Bee
  • Bekijk de weersomstandigheden
  • Controleer op de luchthaven of andere vluchten vertraagd of geannuleerd zijn

4. Check op welk bedrag jij recht hebt in onze claimcalculator

  • Vul het vluchtnummer en datum van jouw French Bee vlucht in in onze claimcalculator om te zien of jouw vlucht voldoet aan de voorwaarden van de Europese Verordening en op hoeveel compensatie jij recht hebt. Je kunt gratis en vrijblijvend gebruik maken van onze claimcalculator. Dien jouw claim vervolgens in zodat ons team van ervaren claimspecialisten je verder kan helpen!

Tot wanneer kan ik een claim indienen?

In Nederland kun je je tot 2 jaar na datum van de vlucht beroepen op de Europese Verordening. Wij raden je dus aan om jouw vlucht zo snel mogelijk te checken en jouw claim binnen dit termijn in te dienen. Wellicht heb je in de afgelopen 2 jaar wel vaker met een vertraging of annulering te maken gekregen? Zoek jouw vluchtgegevens snel op, je bent misschien wel rijker dan je denkt!

Hoe lang duurt het voordat ik mijn compensatie ontvang?

Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je jouw compensatie ontvangt. Aangezien de meeste claims niet onmiddellijk worden uitbetaald en luchtvaartmaatschappijen het proces doorgaans proberen tegen te werken, kan het maanden duren om de gehele procedure te doorlopen. Als French Bee vastbesloten is de zaak voor de rechtbank te verdedigen, kan het tot een jaar duren voordat de procedure is afgerond. Zelfs wanneer jouw claim wordt afgehandeld door een claimorganisatie, kan het helaas zijn dat het proces langer duurt dan verwacht.

Als je jouw claim bij ons indient doen wij onze uiterste best om het proces binnen een paar maanden af te ronden. In enkele gevallen kan dit oplopen naar een half jaar tot meer dan een jaar, gezien het feit dat we afhankelijk zijn van de responstijd van landelijke inspecties en eventuele juridische vervolgstappen die genomen moeten worden.

Maak vrijblijvend gebruik van onze claimcalculator

Benieuwd welk bedrag jij kunt claimen? Klik op “Bereken mijn compensatie”, vul simpelweg de gegevens van jouw vlucht in en wij laten je gelijk weten of je compensatie kunt claimen voor jouw vertraagde of geannuleerde vlucht. Je komt direct te weten hoeveel geld je kunt claimen. Deze informatie is vrijblijvend en gratis.
 

➜ Bereken mijn compensatie


→ Terug naar boven

Waarom kiezen voor een claimorganisatie?

Als je onze hulp nog niet hebt ingeschakeld sta je uiteraard in je recht om de claim zelf in te dienen bij French Bee. In de praktijk blijkt het claimen van compensatie nog niet zo eenvoudig, omdat de kans groot is dat de airline de claim gelijk afwijst of simpelweg niet reageert. Ook komt het vaak voor dat ze je een voucher aanbieden in plaats van het compensatiebedrag waar je wettelijk recht op hebt.

Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het erbij te laten zitten. Ons ervaren team van claim specialisten is welbekend met de werkwijze van de luchtvaartmaatschappij en helpt dagelijks passagiers bij het claimen van compensatie.

→ Terug naar boven

Een afgewezen claim herindienen

Heb je zelf een claim ingediend bij French Bee en is deze vervolgens afgewezen? Dan is het mogelijk om de claim alsnog bij ons in te dienen. Ook als je er niet zeker van bent of de afwijzing van de luchtvaartmaatschappij terecht is, kun je onze hulp inschakelen. Wij kunnen de claim eventueel opnieuw indienen bij de airline of in sommige gevallen zelfs de eerste stap(pen) van het claimen overslaan.

→ Terug naar boven

De service van Vlucht-Vertraagd.nl

Sinds 2010 zetten wij ons als een van de eerste diensten in onze soort in voor de rechten van gedupeerde vliegpassagiers in heel Europa. Via onze website, beschikbaar in negen verschillende talen, helpen wij gedupeerde passagiers bij het claimen van de vergoeding waar zij wettelijk recht op hebben in het geval van een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht. Vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam hebben wij al honderdduizenden passagiers geholpen bij het claimen van compensatie.

Of je nu op vakantie gaat of op zakenreis bent, een vertraging is altijd vervelend. Helaas weigeren luchtvaartmaatschappijen het doorgaans om de wettelijke schadevergoeding uit te betalen, of proberen onder de wetgeving uit te komen. Als de luchtvaartmaatschappij de claim afwijst zullen wij de argumenten en verstrekte informatie verifiëren en indien nodig juridische procedures starten. Wij werken op basis van no cure no pay en alle juridische kosten worden gedekt in onze 25% servicekosten. Ons team van claim specialisten zet zich graag in voor jouw passagiersrechten!

Vragen? Neem contact met ons op

Heb je het antwoord op jouw vraag niet gevonden? Hier lees je hoe je met ons in contact kunt komen. Wij streven er altijd naar om je zo snel mogelijk te helpen!

→ Terug naar boven
 

➜ Dien een claim in



Wat onze klanten over ons zeggen:

Check vrijblijvend of je recht hebt op compensatie of een terugbetaling!

Check mijn vlucht