Was je Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd? Krijg vluchtcompensatie tot 600 € per passagier!
Heb je jouw vakantie geboekt via Expedia? Boeken via een reisbureau betekent meestal dat je weinig problemen ervaart, maar niemand is beschermd tegen vluchtvertragingen of last-minute annuleringen, die je plannen volledig kunnen laten ontsporen.
Was je Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd? Je kunt vluchtcompensatie tot 600 € per passagier claimen!
Als je Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd was, neem dan contact op met Vlucht-Vertraagd.nl — we helpen al meer dan tien jaar passagiers over de hele wereld!
Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd — dit is wat je moet weten
- Was de vlucht die je boekte bij Expedia bij aankomst meer dan 3 uur vertraagd? Mogelijk kun je in aanmerking komen voor vluchtcompensatie en tot 600 € per passagier ontvangen!
- Expedia-vlucht geannuleerd minder dan 14 dagen voor vertrek? Vraag om een volledige terugbetaling van je ticket en vluchtcompensatie!
- Vluchtcompensatie is beschikbaar onder de Europese regelgeving voor passagiersrechten voor vluchten die vertrekken vanuit Europa en alle vluchten die worden uitgevoerd door Europese luchtvaartmaatschappijen.
- Gebruik Vlucht-Vertraagd.nl als je vlucht vertraagd of geannuleerd is — wij zullen je helpen bij het bemachtigen van de vluchtcompensatie waar je recht op hebt!
Inhoudsopgave
- Expedia-vlucht vertraagd — wanneer kan ik vluchtcompensatie claimen?
- Expedia-vlucht geannuleerd — compensatie- en terugbetalingbeleid volgens EU261
- Vluchtcompensatiebedrag voor vertraagde of geannuleerde Expedia-vlucht
- Buitengewone omstandigheden — kan de luchtvaartmaatschappij mij vluchtcompensatie weigeren?
- Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd: moet je contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij of met je reisbureau?
- Over Expedia
Expedia-vlucht vertraagd — wanneer kan ik vluchtcompensatie claimen?
Volgens de Europese regelgeving (EU261) hebben passagiers bij een vertraging van meer dan 3 uur recht op vluchtcompensatie van de luchtvaartmaatschappij.
Vluchtcompensatie is alleen beschikbaar als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
- Je vlucht vertrok uit Europa of werd uitgevoerd door een Europese luchtvaartmaatschappij (meer details in onderstaande tabel).
EN
- De luchtvaartmaatschappij was verantwoordelijk voor de vertraging. Met andere woorden, de vertraging werd niet veroorzaakt door een derde partij of door een onverwachte gebeurtenis (zie de rubriek “Buitengewone omstandigheden” op deze pagina).
Expedia-vlucht geannuleerd — compensatie- en terugbetalingbeleid volgens EU261
Als je Expedia-vlucht werd geannuleerd, heb je verschillende opties. In bepaalde omstandigheden kun je in aanmerking komen voor vluchtcompensatie, een volledige terugbetaling van je ticket in geld, of beide. Lees verder voor meer informatie!
Vluchtcompensatie voor mijn geannuleerde Expedia-vlucht
Volgens de EU261 kun je vluchtcompensatie claimen voor een geannuleerde Expedia-vlucht als aan alle van de volgende voorwaarden is voldaan:
- Je vlucht was afkomstig uit Europa of werd uitgevoerd door een Europese luchtvaartmaatschappij.
- Je vlucht werd minder dan 14 dagen van tevoren door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd.
- De luchtvaartmaatschappij was verantwoordelijk voor de annulering, niet een derde partij of een onvoorziene gebeurtenis (zie het gedeelte van deze pagina over buitengewone omstandigheden).
Vluchtterugbetaling voor een geannuleerde Expedia-vlucht
Je komt in aanmerking voor een terugbetaling van je vlucht, ongeacht de luchtvaartmaatschappij of je vluchtroute, zodra je vlucht werd geannuleerd en:
- Je het aanbod van de luchtvaartmaatschappij voor een alternatieve vlucht afwees.
OF
- De luchtvaartmaatschappij je helemaal geen alternatieve vlucht aanbood.
Werd de vlucht die je bij Expedia boekte geannuleerd? Claim vluchtcompensatie en vraag om een terugbetaling met behulp van Vlucht-Vertraagd.nl |
Expedia-vlucht geannuleerd — voucher of terugbetaling?
We raden je ten zeerste aan om geen vouchers van luchtvaartmaatschappijen te accepteren. Als je een voucher accepteert, ben je verplicht om opnieuw met dezelfde luchtvaartmaatschappij te vliegen. De luchtvaartmaatschappij kan tevens een deadline stellen voor het inwisselen van de voucher. Bovendien, als de luchtvaartmaatschappij failliet gaat, kan het zijn dat je moeite zult hebben om je geld terug te krijgen.
Vluchtcompensatiebedrag voor vertraagde of geannuleerde Expedia-vlucht
Het compensatiebedrag is afhankelijk van de afstand van je vlucht. Je ontvangt dit bedrag per passagier.
-
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 km bedraagt de compensatie 250 euro.
-
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 km komt de compensatie neer op 400 euro.
-
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU bedraagt de vergoeding ook 400 euro.
- Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU bedraagt de vergoeding €600 - maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.
Buitengewone omstandigheden — kan de luchtvaartmaatschappij mij vluchtcompensatie weigeren?
Helaas kunnen ze dat. Zelfs als je vlucht meer dan drie uur vertraagd was of op het laatste moment werd geannuleerd, kan de luchtvaartmaatschappij je compensatie weigeren op basis van buitengewone omstandigheden. Dit zijn situaties waarin niet de luchtvaartmaatschappij, maar een derde partij of een onvoorziene gebeurtenis verantwoordelijk is voor de storing.
Hier volgen enkele veelvoorkomende voorbeelden van buitengewone omstandigheden:
-
Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.
-
Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.
LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.
-
Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.
-
Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.
-
Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.
-
Een zieke of lastige passagier.
-
Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.
Luchtvaartmaatschappijen kunnen ten onrechte het excuus van buitengewone omstandigheden gebruiken! Dien een claim in bij Vlucht Vertraagd en we zullen de data vergelijken om ervoor te zorgen dat jij de compensatie krijgt die je verdient! |
Expedia-vlucht vertraagd of geannuleerd: moet je contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij of met je reisbureau?
Beide zijn een optie. Als het gaat om het claimen van vluchtcompensatie, raden we passagiers echter aan altijd een sterke juridische partner in de hand te nemen.
Zodra je alle benodigde informatie over je vlucht op onze website hebt ingevoerd, neemt een expert het over die ervoor zorgt dat jouw claim correct wordt afgehandeld. Op Vlucht-Vertraagd.nl analyseren we je claim, zorgen we ervoor dat alle benodigde documenten worden opgesteld, nemen we contact op met de luchtvaartmaatschappij en brengen we, indien nodig, je claim voor de rechtbank om ervoor te zorgen dat je je vluchtcompensatie ontvangt! Dit alles onder het motto: geen winst, geen kosten.
Waarom restitutie en compensatie claimen bij Vlucht-Vertraagd.nl?
10+ jaar op de markt
Juridische teams in 9 landen
95% van de rechtszaken gewonnen
'No cure, no pay'
Lees meer over onze kosten op onze prijslijst pagina of claim nu je compensatie of restitutie rechtstreeks vanaf je telefoon of je computer.
Over Expedia
Expedia is een Amerikaans bedrijf. Hun hoofdkantoor is gevestigd in Seattle en van daaruit (samen met andere locaties) exploiteren ze verschillende online reisbureaus, waaronder Expedia.com, Hotels.com, Hotwire.com, Abritel en meer. Expedia exploiteert ook meer dan 90 merken met verkooppunten in meer dan 60 landen over de hele wereld!
Expedia biedt reizigers de mogelijkheid om te zoeken naar de beste deal als het gaat om hotels, vluchten en meer, en helpt hen hun reis zo efficiënt mogelijk te organiseren. Ze bieden ook vakantiepakketten, waarbij alles inbegrepen is, en andere opties.