No cure no pay: wat houdt dat in? We've got your back!

Soms gaat niet alles zoals gepland. En wanneer dat gebeurt, kan de reiswereld een flinke uitdaging zijn. Dit moet veranderen, omdat mensen het recht hebben om de ondersteuning te krijgen die ze verdienen en met respect behandeld te worden. Wij zijn er om je te helpen!

Vlucht-vertraagd.nl - We've got your back!

Hanneke heeft deze week weer een nieuwe vraag beantwoord. In deze blogserie beantwoorden we al jouw vragen over vlucht vertragingen, overboekingen en annuleringen. Heb je vragen die je direct beantwoord wilt hebben, stuur ons dan een mailtje naar info@vlucht-vertraagd.nl. We've got your back!

No cure no pay: wat houdt dat in? We've got your back!


Hi Hanneke, ik lees op jullie website dat jullie werken op basis van no cure no pay. Wat houdt dit precies is?

No cure no pay wil zeggen dat we alleen kosten voor onze service vragen wanneer de claim daadwerkelijk wordt uitbetaald door de luchtvaartmaatschappij. Op het moment dat wij het compensatiebedrag ontvangen van de luchtvaartmaatschappij houden wij 25% van het totale claimbedrag in. Heb je het bedrag van de luchtvaartmaatschappij op jouw rekening ontvangen (sommige airlines maken het bedrag over naar de klant), dan ontvang je van ons een factuur van de 25% voor onze service.

Behalen we geen succes met je claim? Dan sluiten we de claim kosteloos! Zelfs als er juridische stappen zijn genomen, vragen we geen extra kosten. Het is allemaal onderdeel van onze service en wordt gedekt door de 25%.

Ik lees iets over annuleringskosten, wanneer betaal ik deze?

De annuleringskosten zijn alleen van toepassing wanneer er in het proces vanuit de klant wordt besloten om het proces stop te zetten. Op dat moment vragen we annuleringskosten. De hoogte van de annuleringskosten is afhankelijk van waar je in het proces je wil stoppen.

Twijfel je nog over het indienen van je claim? Maak dan gebruik van onze bedenktijd van 14 dagen. Dan kun je je claim nog binnen 14 dagen annuleren, zonder dat hier kosten aan zijn verbonden.

Wanneer heb ik recht op compensatie?

Om in aanmerking te komen voor compensatie hebben we een kleine checklist opgesteld met voorwaarden waar je claim aan moet voldoen om compensatie te kunnen ontvangen:

  • Je vlucht moet minstens 3 uur vertraagd zijn bij aankomst/in geval van annulering 2 uur later dan gepland
  • Er is geen sprake van een buitengewone omstandigheid, dat kan zijn:
    - Extreem weer
    - Staking van het luchthavenpersoneel
    - Bird strike
    - Besluit van de luchtverkeersleiding
  • De luchthaven van aankomst moet in een land van de Europese Unie gelokaliseerd zijn en de luchtvaartmaatschappij moet Europees zijn

De luchtvaartmaatschappij is niet verplicht je te compenseren als je vlucht geannuleerd is wanneer ze..

  • .. je 14 dagen voor het geplande vertrek hebben geïnformeerd over de annulering.
  • .. je hebben geïnformeerd over de annulering van je vlucht tussen 7 en 14 dagen van tevoren, maar boden je een alternatieve vlucht aan waarmee je je eindbestemming kon bereiken met een vertraging van minder dan 4 uur. En deze vlucht niet 2 uur eerder dan gepland is vertrokken.
  • .. je binnen zeven dagen na vertrek hebben geïnformeerd over de annulering van je vlucht, maar je een alternatieve vlucht hebben aangeboden waarmee je je eindbestemming kon bereiken met een vertraging van minder dan 2 uur. En deze vlucht niet 1 uur eerder dan gepland is vertrokken.

Als je vlucht is vertraagd en je hebt hierdoor je aansluitende vlucht gemist, kom je ook in aanmerking voor compensatie. Maar ook in dit geval alleen als je met een vertraging van 3 uur of meer bent aangekomen op je bestemming. Hoeveel compensatie je kunt ontvangen, is afhankelijk van de bestemming van je vlucht. Hoe verder de vlucht, hoe hoger de compensatie!

 

  • Je hebt recht op een compensatie van € 250,- voor vluchten tot en met 1.500 kilometer
  • Voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1.500 kilometer heb je recht op een compensatie van € 400,-
  • Voor alle vluchten buiten de Europese Unie tussen de 1.500 en 3.500 kilometer heb je recht op een compensatie van € 400,-
    Voor alle overige vluchten heb je recht op een compensatie van € 600,-

 

➜ Check hier vrijblijvend je vlucht

 

Vragen? Neem contact met ons op!

Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen? Neem gerust contact met ons op! Wij zijn hier om jou te helpen. Je kunt mailen naar info@vlucht-vertraagd.nl of ons bereiken op Facebook en Twitter.