Vertraagde of geannuleerde Wideroe vlucht? Krijg compensatie tot 600 €!

Wideroe-vlucht geannuleerd of vertraagd? Vluchtcompensatie van Wideroe tot 600 € per passagier kan haalbaar zijn.

Claim binnen minuten!

Belangrijke informatie

  • Wideroe-vlucht vertraagd met meer dan 3 uur? Je hebt recht op compensatie tot 600 €.

  • Wideroe-vlucht geannuleerd? Je hebt de mogelijkheid om zowel vluchtcompensatie als terugbetaling van het ticket in geld aan te vragen.

  • Met Vlucht-Vertraagd.nl kun je je compensatieclaim online indienen. Het proces om te bepalen of je in aanmerking komt en het voltooien van je claim, duurt slechts enkele minuten.

Compensatie voor vertraagde Wideroe-vluchten — krijg tot 600 €

Was de aankomsttijd van je Wideroe-vlucht meer dan 3 uur te laat?
Volgens de Europese wetgeving kom je in dit scenario mogelijk in aanmerking voor Wideroe-vluchtcompensatie tot 600 €.

Om jouw vertraging in aanmerking te laten komen moet de luchtvaartmaatschappij schuldig zijn. Zie voor meer informatie het gedeelte "Buitengewone Omstandigheden" op deze pagina.

Hoeveel compensatie kan ik krijgen voor mijn vertraagde Wideroe-vlucht?

De hoogte van de compensatie is gebaseerd op de afstand van de vlucht en geldt per passagier.

VliegafstandCompensatie
Voor alle vluchten van minder dan 1.500 kmbedraagt de compensatie €250
Voor alle vluchten tussen 1.500 en 3.500 kmkomt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 1.500 km binnen de EU
komt de compensatie neer op €400
Voor alle vluchten van meer dan 3.500 kilometer buiten de EU*
bedraagt de vergoeding €600

*maar als de vertraging minder dan 4 uur was, dan kan het totaalbedrag wettelijk gezien met 50% worden verminderd.

vluchtcompensatie

Geannuleerde Wideroe-vlucht — terugbetaling- en compensatiebeleid

Als je Wideroe-vlucht werd geannuleerd, kom je volgens de EU-wetgeving mogelijk in aanmerking voor een volledige terugbetaling van het ticket, tot 600 € aan vluchtcompensatie, of beide!

Wanneer kun je compensatie claimen voor een geannuleerde Wideroe-vlucht?

Als een Wideroe-vlucht minder dan 14 dagen voor de geplande vertrekdatum wordt geannuleerd, kunnen passagiers in aanmerking komen voor vluchtcompensatie.

Toch moet er rekening worden gehouden met "buitengewone omstandigheden", zoals een natuurramp die het vliegtuig verhindert op te stijgen. Mogelijk heb je geen recht op compensatie als deze buitengewone omstandigheden er voor zorgden dat de luchtvaartmaatschappij je vlucht heeft geannuleerd.

Wanneer kun je een terugbetaling voor een geannuleerde Wideroe-vlucht claimen?

Je kunt een volledige terugbetaling in geld voor de geannuleerde Wideroe-vlucht vragen als de luchtvaartmaatschappij je een andere vlucht aanbood, maar je hun aanbod afwees.

Als de luchtvaartmaatschappij je helemaal geen alternatieve vluchten aanbood, geldt hetzelfde.

Wideroe biedt me een reischeque aan in plaats van een terugbetaling - moet ik die accepteren?

Het is nooit een goed idee om een reisvoucher van een luchtvaartmaatschappij te kiezen in plaats van een terugbetaling in geld. Het accepteren en gebruiken van reischeques wordt afgeraden om onderstaande redenen.

  1. Als je een reischeque accepteert ben je gedwongen een andere vlucht te boeken bij dezelfde luchtvaartmaatschappij. De luchtvaartmaatschappij stelt meestal ook een deadline voor het gebruik van de voucher.
  2. Mogelijk kun je je voucher niet meer contant innen als Wideroe faillissement aanvraagt. In dat geval ben je je geld kwijt.


Heb jij je Wideroe reischeque nog niet gebruikt? Je kunt hem nog steeds inwisselen voor een terugbetaling in geld!

Claim tot €600 voor je Wideroe-vluchtstoring.

Eenvoudig bij ons!

Claim nu
W Kkd6 S Vp

Buitengewone omstandigheden — kan Wideroe mij compensatie weigeren?

Wanneer een derde partij of een geval van overmacht tot vertraging of annulering leidt, behoudt Wideroe zich het recht voor om geen compensatie te geven. Deze situaties staan officieel bekend als buitengewone omstandigheden.

Enkele van de meest voorkomende buitengewone omstandigheden zijn de volgende:

  • Slecht weer, bijvoorbeeld dichte mist, hevige regen of onweer.

  • Een staking, met name binnen de luchtvaartindustrie.

    LET OP! Stakingen van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij worden niet als buitengewone omstandigheden beschouwd.

  • Politieke omstandigheden, zoals een terroristische aanslag of algemeen veiligheidsrisico door politieke onrust.

  • Natuurrampen, waaronder vulkaanuitbarstingen en orkanen.

  • Een botsing tussen het vliegtuig en vogels of andere vreemde voorwerpen.

  • Een zieke of lastige passagier.

  • Vluchtvertragingen veroorzaakt door het luchthavenpersoneel, zoals buitengewoon lange wachtrijen bij veiligheidscontroles.

Luchtvaartmaatschappijen kunnen beweren dat er zich een buitengewone omstandigheid voordeed en dat zij niet direct verantwoordelijk zijn voor de vluchtverstoring, zelfs wanneer dit helemaal niet het geval is. Ze doen dit om te voorkomen dat ze de verliezen van de getroffen passagiers moeten compenseren.

=> Zorg dat je de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk houdt en ontvang je Wideroe-compensatie via Vlucht-Vertraagd.nl

EU-passagiersrechten in Noorwegen

Hoewel het geen EU-lid is, is Noorwegen wel lid van de Europese Economische Ruimte en is het de thuisbasis van het hoofdkantoor van Wideroe. Daarom is de Europese verordening inzake passagiersrechten (EU261) van toepassing op alle vertraagde of geannuleerde Wideroe-vluchten.

Hoe lang heb ik om mijn Wideroe-compensatie en -terugbetaling te claimen?

Je specifieke reisschema zal dit bepalen. Passagiers in Noorwegen hebben doorgaans 3 jaar de tijd om een claim in te dienen.

De deadline voor het indienen van een claim wordt echter bepaald door lokale wetgeving in elk land. Passagiers die met Wideroe vanuit Amsterdam vliegen, hebben volgens de Nederlandse wet bijvoorbeeld 2 jaar de tijd om een compensatiesclaim in te dienen.

Gebruik onze gratis en vrijblijvende Claim Calculator om te zien of je nog steeds in aanmerking komt voor compensatie en een terugbetaling van Wideroe.

Meer kans op Wideroe-compensatie via Vlucht-Vertraagd.nl.

Vlucht-Vertraagd.nl regelt je rechtmatige geld!

Claim nu
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Hoe lang duurt het voordat ik mijn Wideroe-compensatie / Wideroe-terugbetaling krijg?

Klanten die voor Vlucht-Vertraagd.nl kiezen om terugbetaling of vluchtcompensatie aan te vragen, krijgen hun geld vaak binnen enkele weken of maanden terug.

De wachttijd kan met enkele maanden of zelfs jaren worden verlengd als de luchtvaartmaatschappij niet reageert en/of de claim bij de rechtbank moet worden ingediend.

Het maakt niet uit hoe lang het duurt om de claim te verwerken, ons team houdt je op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen in de zaak en staat altijd klaar om vragen of zorgen die je misschien hebt te beantwoorden.

Hoe kan ik Wideroe-compensatie / Wideroe-terugbetaling claimen?

Claim bij Vlucht-Vertraagd.nl om je kansen op compensatie voor je vlucht enorm te vergroten!

Als je in aanmerking komt voor terugbetaling of compensatie van Wideroe-vluchten, kun je ons team van experts jouw claim af laten handelen. Zodra al het vereiste papierwerk naar onze website is geüpload, wordt het proces afgehandeld door ons juridische team. Zij zullen je claim beoordelen, alle officiële papieren opstellen en verstrekken, contact opnemen met de vertegenwoordigers van de luchtvaartmaatschappij en, indien nodig, jouw claim voorleggen aan een rechtbank.


Waarom Vlucht-Vertraagd.nl?

1m passagiers geholpen

9 juridische teams in Europa

98% succes in recht

Over Wideroe

Wideroe is de grootste regionale luchtvaartmaatschappij van Scandinavië, met als thuisbasis Bod, Noorwegen, en vele secundaire locaties in het hele land. De luchtvaartmaatschappij vervoert jaarlijks meer dan 2,8 miljoen passagiers en exploiteert meer dan 40 binnenlandse en internationale bestemmingen.

Sinds februari 2020 heeft Wideroe codeshare-overeenkomsten met de volgende luchtvaartmaatschappijen: Air France, Finnair, KLM en SAS Scandinavian Airlines behoren tot de luchtvaartmaatschappijen.

Handige links