Controleer compensatie

Laatst bijgewerkt op

Yource Premium Service Contract

Identiteit van de ondernemer

Yource B.V. en/of aan haar gelieerde ondernemingen, websites, merknamen en handelsnamen, waaronder
www.vlucht-vertraagd.nlwww.vuelo-con-retraso.eswww.flug-verspaetet.dewww.vol-retarde.bewww.vol-retarde.frwww.flight-delayed.co.ukwww.volo-in-ritardo.itwww.vlucht-vertraagd.bewww.fly-forsinket.dkwww.lot-opozniony.plwww.flight-delayed.com | www.voo-atrasado.pt www.yource.com www.greenclaim.nl

Postadres:
Postbus 3650
1001 AL Amsterdam

Bezoekadres:Overtoom 197-4, 1054HT
Email: info@vlucht-vertraagd.nl
KvK-nummer: 52683702

1. DEFINITIES

1.1 Yource: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, Yource B.V., die ook opereert onder, maar niet beperkt is tot de naam Green Claim B.V., Flight-Delayed.co.uk, geregistreerd in het Handelsregister onder referentienummer 52683702 en statutair gevestigd is in Amsterdam, hierna te noemen Yource.

1.2 Claim: namens of als gemachtigde van de Cliënt(en), op de Luchtvaartmaatschappij en/of Reisorganisator en/of Handelaar/Wederverkoper van een (pakket)reis (dienst) en/of vliegticket.

1.3 Compensatie Service: de service van Yource om namens u een Claim in te dienen. Dit kan een Juridisch Traject omvatten. 

1.4 Lounge Operator: elke onafhankelijke derde persoon, aannemer of organisatie die eigenaar is van en/of een luchthavenlounge beheert die deel uitmaakt van de Lounge Service.

1.5 Lounge Service: de Abonnee heeft het recht een luchthavenlounge binnen te gaan en daar te wachten, onder voorbehoud van de voorwaarden van de Lounge-exploitanten, wanneer een vlucht minstens één (1) uur vertraagd is of geannuleerd wordt. Voor de voorwaarden van de Lounge-exploitanten, zie https://loungefinder.loungekey.com/pass/conditions-of-use.

1.6 Yource Premium Service (hierna: “Premium Service”): De Premium Service houdt in dat de Abonnee één (1) jaar kosteloos gebruik kan maken van onze Compensatie Service voor compensatie met betrekking tot Verordening (EU) 261/2004 en UK261-claims en, indien van toepassing, de Lounge Service

1.7 Abonneren: Wanneer de Abonnee de Premium Service afsluit.

1.8 Abonnee: De persoon die zich heeft geabonneerd op de Premium Service.

1.9 Abonnement: Het abonnement op de Premium Service.

1.10 Abonnementskosten: De jaarlijkse kosten voor de Premium Service.

1.11 Vluchtdetails: De gegevens van de vlucht die een Abonnee (digitaal) moet invoeren om gebruik te maken van de Premium Service.

1.12 Geplande vlucht: Een vlucht die de Abonnee heeft geboekt en die hij/zij van plan is om te boarden.

1.13 Wederpartij: De door Yource namens Abonnee aan te spreken partij in een vordering of rechtshandeling, zoals een Luchtvaartmaatschappij, Reisorganisator of Handelaar/Wederverkoper van een (vlieg)reis(dienst).

1.14 Herroepingsrecht: De mogelijkheid voor de Abonnee om de overeenkomst op afstand binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen te annuleren. Voor meer informatie over de Europese regelgeving en uitzonderingen, verwijzen wij naar de link: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_en.htm. Het relevante artikel wordt ook behandeld in sectie 6 van dit contract.

1.15 LoungeKey Pass: betekent de methode waarmee een Abonnee toegang kan krijgen tot de lounge, wat een eenmalige voucher met een QR-code kan zijn, of een andere toegangsprocedure zoals door Collinson is meegedeeld.

2. DE PREMIUM SERVICE

Gebruik van onze Premium Service

2.1 Door het aangaan van het contract en het gebruik van onze Premium Service bevestigt u dat u een natuurlijk persoon bent die wettelijk bindende overeenkomsten kan aangaan volgens de toepasselijke wetgeving van uw land van verblijf en bij machte bent om de voorwaarden namens uzelf aan te gaan. De algemene voorwaarden zijn van toepassing op dit contract, echter indien ze inconsistent zijn met elkaar, heeft dit contract voorrang.

2.2 Voor het gebruik van onze Premium Service is een (smart)phone vereist om toegang te krijgen tot e-mail en/of SMS. Als de Abonnee geen telefoon of ander apparaat meebrengt om de LoungeKey Pass te gebruiken, is geen restitutie mogelijk en is Yource niet aansprakelijk.

2.3 U kunt zich aanmelden voor de Premium Service:

2.3.1 door vooraf de Abonnementskosten te betalen via een betalingslink die wordt beheerd door Stripe;

2.3.2 door de Premium Service te verkrijgen via een derde partij die door Yource is gemachtigd om de Premium Service beschikbaar te stellen;

2.3.3 door te kiezen om de Premium Service aan te gaan nadat een claim succesvol is. Dit betekent dat het abonnement wordt betaald door een deel van het geld in te houden dat zou worden uitbetaald na een succesvolle claim. Deze Premium Service is alleen van toepassing op claims voor vluchten die worden uitgevoerd in dat jaar, te beginnen vanaf het moment van het aangaan van de Premium Service.

2.4 Na acceptatie van de aankoop en betaling van de Premium Service ontvangt de Abonnee een bevestigingsmail van Yource.

2.5 De Premium Service begint zodra de bevestigingsmail naar de Abonnee is verzonden.

2.6 Verdere praktische details over de Premium Service zijn te vinden in de bevestigingsmail.

Details van de Premium Service

2.7 De Premium Service houdt in dat de Abonnee één (1) jaar kosteloos gebruik kan maken van onze Compensatiedienst met betrekking tot compensatie op basis van Verordening (EU) 261/2004 en UK261. Extra passagiers in de Claim van de Abonnee profiteren niet van de voordelen van de Premium Service. De Abonnee is dus vrijgesteld van de Service- en Juridische Fee zoals gedefinieerd in de algemene voorwaarden. Zie voor verdere details de paragraaf toepassingsgebied (artikelen 2.18 tot 2.20).

Lounge Service

2.8 De Lounge Service wordt geleverd door COLLINSON INSURANCE SERVICES LIMITED (hierna: “Collinson”), een bedrijf geregistreerd in Engeland en Wales met registratienummer 00758979, gevestigd op: 5th Floor, 3 More London Riverside, Londen SE1 2AQ, Verenigd Koninkrijk.

2.9 De gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van Collinson, zoals van tijd tot tijd bijgewerkt door Collinson, zijn van toepassing op het gebruik van de Lounge Service.

2.10 Zowel Yource als Collinson treden op als tussenpersoon met betrekking tot toegang tot, diensten met, en diensten in de Luchthaven Lounge (Operators).

2.11 De Abonnee heeft recht om te wachten in een luchthavenlounge en deze te betreden wanneer een vlucht minstens één (1) uur vertraagd is ("Vertragingdrempel") of geannuleerd is binnen zes uur of minder ("Annuleringsdrempel") voor de geplande vertrektijd. Een vertraging die voldoet aan of langer is dan de Vertragingdrempel kan worden aangekondigd als een enkele periode van vertraging of als gevolg van meerdere opeenvolgende kortere vertragingen die samen de Vertragingdrempel bereiken.

2.12 Wanneer de Abonnee een succesvolle registratie heeft voltooid en wanneer de Vertragingdrempel en/of Annuleringsdrempel is bereikt, ontvangt de Abonnee de LoungeKey Pass per e-mail en/of SMS. Om toegang te krijgen tot de lounge moet de Abonnee de gegenereerde LoungeKey Pass bij zich hebben. Zonder deze pass wordt geen toegang verleend. De LoungeKey Pass is alleen geldig voor de personen die in de bevestigingsmail worden vermeld.

2.13 Het vertrek van de vlucht(en) wordt gecontroleerd door het vluchtvolgsysteem van Collinson. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend en het kan niet worden gebruikt om de geplande vertrektijd(en) van uw vlucht te volgen. Het is vereist dat de vlucht tijdig wordt geregistreerd, zie artikel 3.1, door de Abonnee, en dat het mobiele telefoonnummer en e-mailadres worden verstrekt. Het is de verantwoordelijkheid van de Abonnee om de juiste informatie te verstrekken. Als de verstrekte informatie onjuist is, kunnen Yource en Collinson niet aansprakelijk worden gesteld. Ten slotte is de Lounge Service onderworpen aan de beschikbaarheid van de lounges en wordt toegang tot een lounge bij een vertraging of annulering niet gegarandeerd.

2.14 De LoungeKey Pass is negentig (90) dagen geldig vanaf het moment van uitgifte, maar kan slechts één keer worden gebruikt. Beschikbare lounges worden vermeld op: https://loungefinder.loungekey.com.

2.15 De deelnemende luchthavenlounges zijn eigendom van en worden beheerd door Lounge Operators. Abonnees zijn onderworpen aan de regels en het beleid van elke deelnemende lounge. De Abonnee erkent en accepteert dat Yource en Collinson geen controle hebben, financieel of anderszins, over het eigendom of beheer van deze lounges.

2.16 Yource en Collinson kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enig verlies of letsel dat een Abonnee lijdt terwijl hij/zij zich in een van de deelnemende lounges bevindt. De partij die moet worden aangesproken voor nalatigheden met betrekking tot de Lounge Service is de Lounge Operator. Yource B.V. en Collinson zullen namens u bemiddelen als er klachten ontstaan of als de Lounge Operator op enige andere manier moet worden aangesproken. Klachten kunnen per e-mail worden ingediend via: customerservice@collinsongroup.smartdelay.com.

2.17 De Lounge Service kan van tijd tot tijd worden gewijzigd. Deze wijzigingen omvatten bijvoorbeeld werkzaamheden, sluitingen en renovaties etc..

Aansprakelijkheid

2.18 Indien wij niet voldoen aan dit contract, zijn wij alleen aansprakelijk voor het verstrekken van een vervangende toegangskaart voor een deelnemende lounge. Vervangende vouchers zijn niet-restitueerbaar en kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld. Wij zijn niet aansprakelijk voor het vergoeden van eventuele kosten of uitgaven die u zelf hebt gemaakt voor loungetoegang op de luchthaven.

2.19 Yource en/of Collinson kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enige (mogelijke) schade of het verlies van een claim en/of het recht op (verdere) schadevergoeding/compensatie als gevolg van de handelingen van de Abonnee zelf.

2.20 Yource en/of Collinson zijn niet aansprakelijk voor het niet nakomen, of vertraging in de uitvoering van enige verplichtingen onder deze voorwaarden, veroorzaakt door een gebeurtenis buiten onze controle. Een gebeurtenis buiten onze controle omvat, zonder beperking: stakingen, lock-outs of andere industriële acties door derden, burgerlijke onrust, rellen, invasies, terroristische aanslagen of dreigingen, oorlog (al dan niet verklaard), brand, explosies, stormen, overstromingen, aardbevingen, epidemieën of storingen in openbare of particuliere telecommunicatienetwerken.

2.21 Het is aan Yource’s eigen oordeel om juridische stappen te ondernemen of te starten met het innen van een claim. Deze beslissing wordt genomen op basis van de door Yource ontvangen documenten en informatie. Yource heeft het recht om - zonder enige compensatie - juridische stappen of acties achterwege te laten indien dit niet opportuun wordt geacht.

Toepassingsgebied

2.22 De Premium Service is geldig voor één (1) jaar. De datum van de vlucht waarvoor de claim werd ingediend, moet binnen dit jaar liggen om van toepassing te zijn.

2.23 De Premium Service kan worden gebruikt voor maximaal 3 succesvolle claims per abonnementsjaar. Een claim is succesvol wanneer de compensatie wordt uitbetaald aan de Abonnee, via Yource of rechtstreeks door de Wederpartij. Als het aantal succesvolle claims deze 3 overschrijdt, zijn onze standaard (+ Legal) Fee van toepassing, zie onze prijslijst.

2.24 De Premium Service is alleen van toepassing op claims onder Verordening (EU) 261/2004 en UK261.

Ontvankelijkheid

3.1 Om gebruik te maken van de Premium Service en/of Lounge Service moet de Abonnee de vluchtdetails ten minste 48 uur vóór de geplande vertrektijd van de vlucht indienen via hun (digitale) account. Niet alle vluchten komen in aanmerking voor registratie.

3.2 De Premium Service is niet van toepassing als u al een annulering-, vluchtwijziging- of vertragingsbericht hebt ontvangen over uw geplande vlucht voordat u het abonnement bent aangegaan.

3.3 De Abonnee mag geen gebruik maken van voorkennis met betrekking tot annuleringen of vertragingen. Verder mogen bekende feiten, zoals aangekondigde stakingen of extreem weer (bijvoorbeeld orkanen of vulkanische as), niet worden misbruikt. Bijvoorbeeld: wetende dat een vlucht wordt geannuleerd en vervolgens de Premium Service aangaan om een claim in te dienen.

3.4 Meerdere claims op één naam voor dezelfde vlucht en datum zijn niet toegestaan.

Verplichtingen van de Abonnee

4.1 De Abonnee is verplicht om Yource te informeren over elke rechtstreekse betaling die hij/zij van de Wederpartij ontvangt.

4.2 De Abonnee zal afzien van communicatie met de Wederpartij gedurende het proces, tenzij dit schriftelijk met Yource is overeengekomen. De Abonnee dient Yource direct te informeren indien zij door een andere partij dan Yource worden benaderd.

4.3 Indien de contactgegevens van de Abonnee veranderen na het aangaan van het contract, is de Abonnee verplicht Yource onmiddellijk hiervan op de hoogte te stellen. Yource kan niet aansprakelijk worden gesteld voor tijdsverlies of juridische verjaring als gevolg van het niet bijwerken van contactgegevens.

Verlenging van de Premium Service

5.1 Na een jaar wordt de Premium Service automatisch verlengd met één (1) jaar.

5.2 Bij verlenging zijn de abonnementskosten verschuldigd. Door deze voorwaarden te accepteren, stemt de Abonnee in met periodieke betalingen. De abonnementskosten worden voldaan via terugkerende facturering. De abonnee kan de terugkerende facturering op elk moment weigeren en/of annuleren.

5.3 De Abonnee wordt tweemaal schriftelijk (per e-mail) geïnformeerd voordat de Premium Service wordt verlengd.

5.4 De Abonnee kan op elk moment aangeven dat hij/zij de Premium Service niet wenst te verlengen. Wanneer dit vóór het einde van het abonnementsjaar wordt gedaan, zal er geen verlenging plaatsvinden. Automatische verlenging kan worden geannuleerd door:

5.4.1 in te loggen op uw klantenaccount via www.vlucht-vertraagd.nl en de verlenging te annuleren, of

5.4.2 Yource hier expliciet schriftelijk van op de hoogte te stellen via e-mail naar: info@vlucht-vertraagd.nl.

5.5 Wanneer de Premium Service wordt geannuleerd, wordt deze niet meer verlengd.

6. Herroeping en Beëindiging
Herroepingsrecht van de Premium Service

6.1 De Abonnee heeft het wettelijke recht om zonder kosten van het contract op afstand af te zien binnen de wettelijke herroepingsperiode van 14 dagen. Deze periode begint op het moment dat de Premium Service is betaald en bevestigd. Als de abonnee binnen deze 14 dagen van de Premium Service afziet, maar zijn/haar Claim en de gevraagde documenten heeft ingediend, wordt het normale no cure no pay-tarief toegepast op de Claim.

6.2 De abonnee kan het abonnement op elke schriftelijke en ondubbelzinnige wijze beëindigen via zijn digitale account of door een e-mail te sturen naar: info@vluchtvertraagd.nl.

6.3 In het geval dat Yource de activiteiten heeft voltooid en de Claim heeft behaald of een toezegging van betaling heeft ontvangen binnen 14 dagen, hetzij direct of van de Abonnee, vervalt het herroepingsrecht voor de Abonnee.

6.4 Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht liggen bij de Abonnee.

6.5 Wanneer een claim wordt ingediend terwijl de Premium Service actief is en de Abonnee binnen 14 dagen van de Premium Service afziet, worden onze Service Fee en (mogelijk) Legal Fee toegepast op de ingediende claim, indien deze succesvol is. Raadpleeg onze prijslijst voor de kosten. De ingediende claim wordt apart behandeld van de beëindiging van de Premium Service.

Beëindiging van de Premium Service

6.6 De Premium Service zal of kan worden beëindigd wanneer een van de volgende situaties zich voordoet:

6.6.1 De abonnee of Yource op enig moment, om welke reden dan ook, tijdig schriftelijk kennis geeft van beëindiging; of

6.6.2 Wanneer u uw verplichtingen onder deze voorwaarden heeft geschonden, zoals hoofdstuk 4 of andere toepasselijke wetten of regelgevingen, fraude heeft gepleegd, onjuiste of valse informatie heeft verstrekt en/of betrokken is bij activiteiten waarvan Yource redelijkerwijs kan vermoeden dat ze misleidend of frauduleus zijn, in welk geval u geen recht heeft op vergoeding of enige andere betalingen.

6.6.3 Als de Abonnee meer dan één keer een Claim heeft ingediend voor dezelfde vlucht en datum, met een andere claimorganisatie of derde partij om te claimen en/of als de Abonnee ons niet informeert over enige directe betaling van de Wederpartij.

Gevolgen van het beëindigen van de Premium Service

6.7 Zodra het abonnement is beëindigd, geannuleerd of verlopen, worden Claims met een vluchtdatum binnen de abonnementsperiode nog steeds behandeld en, indien succesvol, wordt er geen fee toegepast. Voor Claims met een vluchtdatum buiten de abonnementsperiode worden de Service Fee en (mogelijk) Legal Fee toegepast, in overeenstemming met de algemene voorwaarden.

6.8 Wanneer de Premium Service wordt beëindigd overeenkomstig artikel 6.6.3, wordt de Service Fee over het claimbedrag toegepast.

Vond je deze inhoud leuk?

Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!

Therapie is duur - help ons beter te worden!

Goed ontvangen, bedankt!