Nieuw: claim nu je ticket kosten terug bij annulering van de vlucht vanwege het coronavirus. Klik hier
Terug naar nieuws

Vertraging op Eindhoven Airport door onderbrekingen luchtverkeersleiding

Door een tekort aan luchtverkeersleiders bij defensie lag het vliegverkeer op Eindhoven Airport afgelopen zaterdag en zondag een aantal keer stil. Dit zou nodig zijn om het werkende personeel te kunnen laten pauzeren. Door de verstoring liepen in totaal 14 vluchten vertraging op.

Tekort aan personeel

Aangezien de luchthaven van Eindhoven van oorsprong een militaire luchthaven is, wordt de luchtverkeersleiding verzorgd door Defensie. Op Schiphol, waar een deel van deze militairen werkt en vanaf waar het landelijke militaire luchtruim in de gaten wordt gehouden, spelen personeelsproblemen en zijn er de laatste tijd ook een paar zieken. Om het personeel dat wel werkt de nodige pauzes te gunnen werd het vliegverkeer het afgelopen weekend stilgelegd. 

Vliegverkeer stilgelegd tijdens daluren

De vertragingen vonden plaats tijdens de rustige periode, waarop het minste vliegverkeer van de dag was. Volgens een woordvoerder van Eindhoven Airport ging het om geplande verstoringen op zaterdag tussen 10.00 en 11.00 en tussen 17.00 en 18.00. Op zondag lag het vliegverkeer stil tussen 10.00 en 11.00 en tussen 18.00 en 19.00.

Eindhoven Airport luchthaven

Heb ik recht op compensatie naar aanleiding van deze verstoring?

De verstoring is veroorzaakt door een besluit van de luchtverkeersleiding en valt dus volgens Europese Verordening 261/2004 onder buitengewone omstandigheden. Om deze reden heb je in dit geval geen recht op compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Was jouw vlucht in de afgelopen 2 jaar vertraagd, geannuleerd of overboekt en ben je benieuwd of je recht hebt op een schadevergoeding? Dat kan gemakkelijk door gebruik te maken van onze claimcalculator!
 

➜ Check mijn vlucht



Meer informatie over het claimen van compensatie voor een vertraagde vlucht op Eindhoven Airport vind je hier: => Vlucht vanaf Eindhoven Airport vertraagd, wat nu?

 

Ervaringen van klanten