Ervaringen van klanten

4.7 van de 5 sterren

2844 Ervaringen van klanten

Micheal van der Laan, Vlucht TP 1532

Wie: Micheal van der Laan, op bezoek bij familie
Vlucht: TP 1532 van Praia International Airport (Kaapverdië), via Lissabon, naar Schiphol (Amsterdam)
Luchtvaartmaatschappij: TAP-Air Portugal
Wanneer: 15 september 2015

“Voor de bruiloft van mijn schoonzusje zijn we overgevlogen naar Kaapverdië waar ze woont. Uiteraard had ik mij zeer verheugd op deze trip aangezien mijn vrouw getuige was bij het huwelijk en onze kinderen eindelijk opa en oma weer konden zien na ruim een jaar.”

“Na een geslaagde bruiloft vertrokken wij richting de luchthaven voor onze vlucht naar Amsterdam. Nog voor het boarden kregen we te horen dat onze vlucht vertraagd was en eenmaal in het vliegtuig zagen we het cabinepersoneel een aantal keer, al tellend, heen en weer lopen. Daarna werd er omgeroepen dat er een passagier wel had ingecheckt, maar niet was ingestapt. Er moest gekeken worden of zijn bagage uitgeladen moest worden. Niet heel veel later kregen we ineens de mededeling dat er sprake was van een technisch probleem met de trap van het toestel.”

“Tijdens de vertraging zijn we twee tot drie keer door de captain geïnformeerd en hebben we gevraagd naar de mogelijkheid van het halen van een andere vlucht die ook naar Amsterdam zou vliegen. Al snel werd ons verteld door één van de stewardessen dat een aansluitende vlucht niet meer haalbaar was.”

“Zonder enige verontschuldiging of consumptiebonnen, zijn we omgeboekt naar een vlucht 5 uur later naar Praag. Daar vandaan een uur later weer naar de eindbestemming Amsterdam. Onze kinderen van 7 en 9 waren uiterst vermoeid na die 7 uur lange vertraging met een ongelooflijke omweg. En als klap op de vuurpijl: bij aankomst in Amsterdam kwam maar de helft van onze bagage aan..”

“Gelukkig wist ik van de wetgeving wat betreft vluchtvertragingen. Op Schiphol heb ik gelijk een brief geschreven aan TAP met als reactie dat dit soort claims niet meer in Nederland worden behandeld. Ik moest een brief in het Engels aan TAP in Lissabon sturen, dit heb ik aangetekend gedaan en ook online op de site van TAP klacht/claim ingediend en na enige tijd zelfs nog een reminder verzonden. Op dit alles geen reactie gehad en vervolgens online via Vlucht-Vertraagd.nl alles ingediend.”

“Nadat Vlucht-Vertraagd het heeft overgenomen, heeft het nog zeker 6 maanden geduurd voordat zij een reactie ontvingen van de luchtvaartmaatschappij. Na juridische stappen heeft TAP de compensatie uiteindelijk uitgekeerd. Dit was 600 euro per persoon, in totaal 2400 euro voor vier personen. Hiervan hebben wij 75% ontvangen, 1800 euro.”

“De 25% vergoeding voor Vlucht-Vertraagd vind ik goed en absoluut redelijk. Zij doen alle inspanningen en correspondentie met de luchtvaartmaatschappij. Ik ben erg tevreden over de goede service van Vlucht-Vertraagd.nl. Alles was online makkelijk te volgen, ook informatie aanvragen via de mail verliep goed. Daarnaast vind ik de website en het online dossier erg duidelijk.”

“Indien ik Vlucht-Vertraagd niet had ingeschakeld had de maatschappij mij volledig genegeerd.”

Positief
Pro actief, uit uzelf opgestart en contact gezocht. Alles uit handen genomen. Daadkrachtig!
Negatief
Hrt zou fijn zijn geweest als de boekinggegevens en alternatieve vlucht bekend of opvraagbaar zouden zijn. Maar verder niets dan lof. Een heel leuke meevaller. Hartelijk dank!

Positief
Professionele, duidelijke website Snelle opvolging van het dossier en transparante weergave van status van het proces

Positief
Goede opvolging
Negatief
Bij laatste case werd de volmacht ingediend bij aanvraag, toch kam de vraag.

In oktober j.l ben ik met mijn dochter naar Rome gevlogen. Op de terugreis met Easyjet, een enorme vertraging opgelopen door een technisch mankement. Het personeel van Easyjet kwam met allerlei smoesjes en na 12 uur !!! rondgehangen te hebben op het vliegveld, kregen we te horen dat er geen vliegtuig meer ging en kregen we een super de luxe hotel aangeboden voor een overnachting ( marriot hotel). Door het lange oponthoud, was iedereen bekaf en de volgende ochtend zijn we vertrokken met Easyjet richting Amsterdam. Bij Vluchtvertraagd een claim ingediend en deze week heb ik van hen te horen gekregen dat alles wordt vergoed. Het is aan hen dat we ons geld zo snel terug krijgen, want natuurlijk gaf Easyjet geen sjoegge na herhaaldelijke sommeringen. Wij zijn blij met Vluchtvertraagd , zij verdienen alle lof en maken alles waar wat zij op hun site beloven. Topteam, hartelijk, efficiƫnt ! En..... de documenten zijn zeer gemakkelijk digitaal aan te leveren via een speciale tool !! Hartelijk dank voor jullie hulp!! Karlijn en Ineke Strik te Amsterdam.

In augustus een vertraging van 8 uur gehad bij tui. Een hele slechte communicatie van tui en een vakantie dag verloren. Vlucht vertraagd in geschakeld en het heeft even geduurd maar deze week is het bedrag netjes overgemaakt. Ik kan het iedereen aanraden die een vertraging op loopt contact op te nemen met vv. Bedankt

Uitstekende prestaties