Een ware strijd tegen Norwegian Air Shuttle

Een ware strijd tegen Norwegian Air Shuttle

woensdag 17 mei 2017

Via de Klantenservice van Vlucht-vertraagd.nl krijgen we regelmatig de vraag hoe lang het proces van een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij duurt. Hier kunnen wij helaas nooit een specifiek antwoord op geven. Claims kunnen binnen enkele weken worden toegewezen en uitbetaald, maar er zijn ook dossiers die al maanden, dan niet jaren bij ons lopen. Natuurlijk wensen wij net zoals onze klanten een snel en soepel proces, maar zoal wij  al te goed weten, frustreren luchtvaartmaatschappijen maar al te graag het claimproces.

Het verhaal van Amerikaanse bruidsjonkers op weg naar een huwelijk in Frankrijk

Zo werd ook de claim van Flight-Delayed.co.uk-klant (onze Britse website) Jon Harari enorm uitgesteld door excuses van luchtvaartmaatschappij Norwegian Air Shuttle. Jon en vriend Sunny waren bruidsjonkers op het huwelijk van hun beste vriend in Frankrijk. Jon en Sunny, woonachtig in New York boekten hun vlucht via Norwegian Air Shuttle, omdat die het goedkoopst was. Zij zouden van JFK met een tussenstop in Londen naar Nice vliegen. Met deze vlucht zouden zij drie dagen van te voren aankomen, ruim op tijd voor het huwelijk. Maar niets was minder waar toen zij eenmaal op de luchthaven van JFK kwamen, kregen zij te horen dat hun vlucht geannuleerd was en dat zij daardoor hun aansluiting zouden missen. Om een lang verhaal kort te maken: Jon en Sunny werden radeloos achtergelaten op JFK zonder enig idee hoe zij in Nice moesten komen, aangezien Norwegian Air Shuttle niet één contactpunt heeft waar vluchten kunnen worden omgeboekt.

Vlucht-vertraagd.nl schiet te hulp

Jon en Sunny zijn na veel inspanningen uiteindelijk nét op tijd voor het huwelijk in Frankrijk aangekomen. Eenmaal thuis ging Jon op zoek naar gerechtigdheid. Na een eerste mislukte poging kwam hij bij onze service terecht. Maar ook wij kregen geen respons op de correspondentie die we naar Norwegian Air Shuttle  stuurden. Daar lieten wij het uiteraard niet bij zitten. We worden niet graag genegeerd en hebben direct juridische stappen ondernomen. We zullen jullie de juridische details besparen, maar we zijn een rechtszaak gestart en mét succes! Na een claimproces van maar liefst twee jaar is het gelukt om een positief resultaat te boeken!

We zijn blij dat we na twee jaar Jon en Sunny konden verblijden met de compensatie waar zij recht op hadden. Ook Jon was erg te spreken over onze service. Lees zijn volledige verhaal hier