Terug naar nieuws

159 KLM-vluchten uit voorzorg geannuleerd vanwege verwachte storm

KLM heeft maandag uit voorzorg 159 vluchten geannuleerd door een beperkte start- en landingscapaciteit op Schiphol vanwege de verwachte storm op dinsdag 8 januari 2019. Er kan hierdoor maar één start- en landingsbaan in gebruik worden genomen. Om deze reden heeft KLM besloten 159 Europese retourvluchten te annuleren. KLM heeft de getroffen passagiers omgeboekt en worden aangeraden de website in de gaten te houden voor de actuele vluchtinformatie.

klm landend vliegtuig vlucht-vertraagd.nl

Passagiersrechten in geval van annulering uit voorzorg

Volgens de Europese verordening kan de luchtvaartmaatschappij zich beroepen op overmacht wanneer er sprake is van extreme weersomstandigheden. Zij hoeft in deze gevallen geen compensatie uit te keren. Wanneer een maatschappij uit voorzorg vluchten annuleert, zoals KLM dit vaker doet, gelden er andere voorwaarden.
 

➜ Check gratis en vrijblijvend je KLM-vlucht


KLM is verplicht een nieuwe vlucht te regelen: de vlucht wordt omgeboekt naar een andere vluchtdatum (onder dezelfde geboekte voorwaarden) of naar een andere bestemming. In beide gevallen worden er geen wijzigingskosten gerekend.

 

Extra gemaakte kosten door vluchtannulering

Daarnaast worden alle extra gemaakte kosten gedekt door KLM. Dus kosten voor verfrissingen, maaltijden, eventuele accommodatie- en vervoerskosten moeten vergoed worden door KLM. Is er niks aangeboden, raden we aan de betalingsbewijzen te bewaren zodat achteraf de kosten geclaimd kunnen worden.

 

Compensatie voor verloren tijd claimen

In sommige gevallen had de vlucht op het geplande moment kunnen vertrekken, omdat de omstandigheden minder ernstig waren dan voorspeld. Vlucht-vertraagd.nl heeft de middelen om het tegendeel te bewijzen en hierdoor alsnog compensatie voor de op voorhand geannuleerde vluchten te claimen. Het is dus altijd de moeite waard om na de vervangende vlucht is uitgevoerd een claim in te dienen. We werken op basis van no cure no pay. Dit houdt in dat we alleen servicekosten vragen als we succes behalen. De verjaringstermijn van het indienen van een claim is twee jaar, dus er kan nog compensatie geclaimd worden voor vluchten in het verleden.
 

 
 

 


Trustpilot reviews van Vlucht-vertraagd.nl