Vlucht vertraagd of geannuleerd? Claim compensatie!

Ontvang tot € 600,- per persoon voor uw vertraagde, geannuleerde en overboekte vlucht.

Binnen de EU een claim indienen

Heeft u vertraging op een vlucht van, naar of binnen de Europese Unie (EU) claim dan een schadevergoeding op basis van Europese wetgeving. Om vliegpassagiers te beschermen heeft de EU in 2004 wetgeving gemaakt die het mogelijk maakt een claim in te dienen bij de luchtvaartmaatschappij als uw vlucht vertraging heeft opgelopen en wanneer uw vlucht geannuleerd of overboekt is. Heeft uw vlucht van-, naar of binnen de EU vertraging opgelopen dan kunt u een claim indienen van € 250,- € 400,- of € 600,- per persoon, dit is afhankelijk van een aantal criteria.

Op basis van EU wetgeving een claim indienen

In de EU wetgeving is opgenomen dat de hoogte van uw claim afhankelijk is van de duur van de vertraging en de afstand van de vlucht. U heeft recht op een:

  • schadevergoeding van € 250,- voor vluchten tot en met 1.500 kilometer;
  • schadevergoeding van € 400,- voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1.500 kilometer;
  • schadevergoeding van € 400,- voor alle vluchten buiten de Europese Unie tussen de 1.500 en 3.500 kilometer;
  • schadevergoeding van € 600,- voor alle overige vluchten.

Heeft u vertraging gehad op een vlucht van- naar of binnen de EU claim dan direct een vergoeding. Bereken hier de hoogte van de vergoeding en dien de claim in.

Waar letten we nog meer op bij het indienen van een claim

Als we op basis van de EU wetgeving een claim indienen moet de vlucht nog aan meer eisen voldoen. Wanneer u de vluchtgegevens bij ons invult en de claim bij ons indient kijken wij nog naar de volgende zaken:

  • het vliegveld van vertrek moet in een land van de EU zijn, of;
  • het vliegveld van aankomst moet in een land van de EU zijn;
  • komt de vlucht van buiten de EU dan moet de luchthaven van aankomst Europees zijn;
  • de vlucht moet meer dan 3 uur vertraagd zijn, geannuleerd of overboekt;
  • we gaan na wat de reden van de vertraging uw vlucht was. In geval van overmacht is er hoogstwaarschijnlijk geen compensatie te verkrijgen (bijvoorbeeld weersomstandigheden, stakingen etc.);
  • wij gaan na wat de weersomstandigheden waren.


Hebben we dit gedaan dan kan de claim naar de luchtvaartmaatschappij. Vaak betalen luchtvaartmaatschappijen niet direct maar moeten we meerdere malen met ze corresponderen. Let dus op dat het even kan duren voordat de claim gehonoreerd is en het geld op uw rekening staat. 

Wanneer u een claim gaat indienen kan de luchtvaartmaatschappij overal in de EU gevestigd zijn of zelfs buiten de EU. U moet de claim meestal in het Engels indienen en ook de reacties (juridisch) zijn doorgaans in het Engels. Vaak komt het er ook nog op aan dat u een klacht moet indienen bij een handhavende inspectie, en ook de inspecties zijn verspreid over de hele EU. De handhavende inspectie doet onderzoek naar uw claim en de reden van de vertraging.

Wij nemen dit werk uit handen en dienen uw claim in bij welke vliegtuigmaatschappij waar dan ook binnen of buiten de EU en verzorgen het hele proces.

Wilt u een claim indienen of de hoogte van de vergoeding weten, check dan eerst hier uw vlucht

+31 20 261 67 61
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 17:00. Op 24, 25, 26 en 31 december zijn wij in verband met de feestdagen telefonisch niet bereikbaar.

Onze service

  2141 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis uw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 9.4 uit 10
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Laat mij weten of ik in aanmerking kom voor compensatie

Vlucht-vertraagd.nl in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Prima geholpen door Team Vlucht-vertraagd , 1ste instatie werd het afgewezen door Transavia maar bij de 2de poging werd duidelijk dat wij in ons recht stonden en werd het volledige bedrag uitgekeerd .... ��

Had binnen 2,5 maand al confirmatie dat ik EUR 600 (minus 25% voor ‘Vlucht vertraagd) zou ontvangen. Dus top service!

Goed geregeld, duidelijke service is zeker zijn 25% waard!

professioneel en dus kundig

Onze ervaringen zijn exact gelijk aan dhr. Richard van Geelen....(citaat): "Wij hebben net de toezegging gekregen dat het compensatiebedrag zal worden overgemaakt. Ik ben heel erg tevreden over jullie werkwijze en vooral de updates die we krijgen via de mail zijn top. Ik had deze compensatie nooit zelf kunnen regelen als ik zie hoeveel werk jullie er mee hebben en de brieven die jullie gestuurd hebben. Daarom vind ik het ook niet meer dan redelijk dat 25% van de compensatie bij jullie blijft. Bij een. Volgende vertraging zal ik jullie zeker weer inschakelen."

Alleen maar lof! snellen en correcte afwerking van mijn claim!

Goed geautomatiseerd systeem en vriendelijke communicaties. Heeft al met al toch nog 4 maanden geduurd, maar dat lag 100% aan Austrian Air. Had er niet aan moeten denken dat zelf af te handelen! Kan ik me bezig houden met zaken die mij energie geven. Nathalie, Sanne, Anne, Jason, Stascha, Nikos en collega's: Bedankt voor jullie dienst!

Wij hebben net de toezeggingen gekregen dat het compensatie bedrag zal worden overgemaakt. Ik ben heel erg tevreden over jullie werkwijze en vooral de updates die we krijgen via de mail zijn top. Ik had deze compensatie nooit zelf kunnen regelen als ik zie hoeveel werk jullie er mee hebben en de brieven die jullie gestuurd hebben. Daarom vind ik het ook niet meer dan redelijk dat 25% van de compensatie bij jullie blijft. Bij een. Volgende vertraging zal ik jullie zeker weer inschakelen. Richard

in 2016 zelf heel druk geweest met de KLM voor compensatie. 6 keer afgewezen door de KLM. Dus in april 2016 vlucht-vertraagd ingeschakeld. Minnelijk werd het niets, dus op aanraden van vlucht-vertraagd gerechtelijke procedure ingegaan. Na 2 jaar dacht ik dat het niets meer zou worden, maar nu toch eindelijk gerechtigheid. Compensatie is toegewezen. Top gedaan.

Met hulp van vlucht-vertraagd vandaag de schadevergoeding gekregen voor mijn vertraagde vlucht (4 uur) op 2 maart jl. Super makkelijk en netjes geregeld!

Alleen maar lof! Onlangs compensatie voor 4 personen ontvangen voor een vertraagde vlucht met Ryanair van afgelopen herfstvakantie. Waar Ryanair geen gehoor geeft lukt het Vluchtvertraagd wel. Fee van 25% nemen wij dan voor lief, aangezien de compensatie meer dan redelijk is in ons geval!

Prima service. Van te voren wordt al bekend gemaakt dat je 25% van het terug te krijgen bedrag betaald als kosten.logisch toch ze doen het werk voor je. Geen uitkering geen kosten! Wij zijn zeer tevreden en het wachten is rijkelijk beloond! Vluchtvertraagd is wel degelijk een aanrader.

ik ben blij met de uitslag van vluchtvertraag want als ik het zelf had moeten doen had ik dit niet berijkt hartelijk dank hier voor

Zopas uitkering gekregen via vlucht vertraagd. Ben zeer tevreden over de service. Hoewel ik ook eerst een beetje wantrouwig was tegenover zo een internet site en ook niet echt kon geloven dat zo een hoge compensatie mogelijk was, ben ik zeer blij dat ik het nu toch gedaan heb. Als ik de commentaren hieronder nu lees maak ik toch even de bedenking dat je als klant het spel ook eerlijk moet spelen natuurlijk. Als je het dossier op een correcte manier in hun handen geeft , met zoveel mogelijk documenten ,moet je niet zelf nog gaan proberen om nog via een andere weg compensatie te krijgen. Dan krijg je natuurlijk een rekening , zij hebben er dan ook al tijd en werk in gestoken. Tenslotte, als je bij andere burgerzaken, alles in handen geeft van een advocaat, moet je ook niet meer op eigen houtje gaan handelen. Hun 25% vind ik dan ook redelijk.

Yeahhh! gelukt!! bedankt Vlucht vertraagd voor de goede service. jullie hebben er veel moeite voor moeten doen, maar toch is het gelukt.

I have just received compensation for a flight that was delayed in 2015! After writing numerous letters and emails to the airline I had all but given up hope of any compensation. Luckily a colleague told me about Vlucht-vertraagd and I contacted them. Today I finally received my compensation and I am very happy. Thank you T. Penalver

Onze vlucht had 10 uur vertraging . Via Vlucht-Vertraagd hebben wij schadevergoeding gekregen waar we zeer tevreden mee zijn . Voor ons is alles oke , een dikke pluim voor VV.

Juli 2017 mijn claim laten uitvoeren door Vlucht-Vertraagd. Nu bericht gekregen dat de claim is toegekend en ze uitbetalen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik op het invullen en toesturen van de gevraagde gegevens geen enkel omkijken heb gehad. Paar keer gecommuniceerd via support en altijd antwoord gekregen. Ik kan Vlucht- Vertraagd aan iedereen aanbevelen, ze doen wat ze beloven.

Heel tevreden over de snelle afhandeling. Alles is correct verlopen. Heel vriendelijk personeel met ......veel geduld.

Vandaag gehoord dat onze claim bij corendon uitgekeerd is. Super blij met het werk van Vlucht vertraagd!!


De beste service

Claim ook uw compensatie: gemakkelijk, snel en op maat gemaakt


Direct hulp

Over Vlucht-vertraagd.nl

563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.2 uit 10
SERVICE: 9.2 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim nu ook compensatie, dien een claim bij ons in!


Controleer hier of u recht heeft