Vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt?

Je hebt mogelijk recht op €600 aan compensatie!

Check compensatie

Hoe druk is het op Schiphol vandaag? Dagelijkse updates en jouw passagiersrechten

Het is momenteel erg druk op Amsterdam Schiphol, zowel bij vertrek als aankomst. Personeelstekorten en de verwachte drukte tijdens het vakantieseizoen zorgen voor lange rijen, vertragingen en enorme wachttijden, zowel bij de veiligheidscontrole als bij de bagageafhandeling.

Deze situatie verandert van dag tot dag. Met onze dagelijkse updates over het drukke Schiphol, kunt u de status van Schiphol controleren en zo uw vertrektijd plannen*. 

*Ga niet te vroeg naar de luchthaven! Schiphol verbiedt passagiers nu om eerder dan 4 uur voor hun vertrektijd te komen om onnodige drukte bij de security checkpoints te voorkomen. 
 



Druk Schiphol - uw rechten als uw Schiphol vlucht vertraagd of geannuleerd is

Door de huidige situatie op Schiphol kan het zijn dat uw vlucht vertraagd of geannuleerd is.

Normaal gesproken vallen uw rechten bij een vertraagde of geannuleerde vlucht onder de Europese wetgeving voor vliegtuigpassagiers die bekend staat als EU261. Volgens de EU261 kunt u, als uw vlucht vertraagd of geannuleerd is, aanspraak maken op een compensatie tot € 600 en/of volledige terugbetaling van uw vlucht. 


Benieuwd of u in aanmerking kunt komen voor vluchtcompensatie vanwege drukte op Schiphol? 
 

Check uw vlucht, start uw claim nu online en ontvang tot € 600!

Check mijn vlucht


Vertraagde vluchten door drukte op Schiphol - kunt u compensatie claimen? 

Volgens EU261 kunnen passagiers compensatie claimen voor de vertraagde vlucht wanneer deze bij aankomst meer dan 3 uur vertraagd is. 

Om in aanmerking te komen voor een vluchtcompensatie moet bovendien de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk worden gehouden voor de vertraging: 

  • Als de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is voor de vertraging - kunt u compensatie claimen.
  • Als de verantwoordelijkheid onduidelijk is, kunt u proberen compensatie te claimen - wanneer u een claim indient bij Vlucht-Vertraagd.nl, zullen onze juridische experts uw claim bestuderen en voor uw rechten vechten! Geen succes, geen kosten. 
  • Als de vertraging is veroorzaakt door een derde partij of overmacht (buitengewone omstandigheden) - kan de luchtvaartmaatschappij uw compensatieclaim met recht afwijzen. 

Vluchtverstoringen op Schiphol worden veroorzaakt door zowel luchtvaartmaatschappijen als luchthavens. Het is daarom moeilijk te bepalen wie verantwoordelijk is voor vertraagde en geannuleerde vluchten. Omdat de situatie onduidelijk is, zullen de luchtvaartmaatschappijen hun claims waarschijnlijk vaak afwijzen. 

Door compensatie te claimen bij Vlucht-Vertraagd.nl, zal ons team van juridische experts uw situatie beoordelen en, indien nodig, voor uw rechten vechten in de rechtbank! Wij helpen u compensatie te krijgen in zelfs de moeilijkste gevallen. Geen succes, geen kosten.  

 

Claim nu

 

=> Hoeveel vluchtcompensatie kunt u krijgen? Bekijk de compensatiebedragen.

Geannuleerde vluchten door drukte Schiphol - Claim compensatie en restitutie!

Wanneer kunt u compensatie en/of restitutie van uw vlucht claimen?

  • Als de luchtvaartmaatschappij uw vlucht minder dan 14 dagen voor vertrek heeft geannuleerd vanwege problemen op Schiphol, hebt u recht op een vluchtcompensatie tot € 600! Om voor compensatie in aanmerking te komen, moet de luchtvaartmaatschappij de schuldige zijn van de annulering.
  • Als de luchtvaartmaatschappij uw vlucht heeft geannuleerd en u een alternatieve vlucht heeft aangeboden die u hebt afgewezen, kunt u ook aanspraak maken op volledige restitutie van uw ticket. Accepteer geen vouchers!
     

Claim nu

Drukte op Schiphol - hoe lang duurt het nog? 

Helaas kampen nu vrijwel alle Europese luchthavens met personeelstekorten, waardoor het vliegverkeer bemoeilijkt wordt. Het is moeilijk om te weten hoe lang deze situatie zal duren; op 8 juni beweerde John Holland-Kaye, de CEO van Heathrow Airport, echter dat het "12 tot 18 maanden zou duren voordat de luchtvaartsector de capaciteit volledig heeft hersteld". 

Het is nu aan de luchtvaartmaatschappijen om zodoende te handelen en het verkeer op de Europese luchthavens te reguleren door zomervluchten uit te stellen of te annuleren

Bekijk in de tussentijd onze dagelijkse update over het drukke Schiphol voordat u op reis gaat om meer te weten te komen over de huidige situatie.

Check vrijblijvend of je recht hebt op compensatie of een terugbetaling!

Check mijn vlucht