Laatst bijgewerkt op
Annuleringskosten; wat krijg ik terug als ik mijn reis annuleer?
Een reis voorbereiden en boeken is de helft van het plezier. Daarna kan je reis beginnen. Helaas komt het wel eens voor dat je de reis moet annuleren. Uit noodzaak of uit angst voor Covid-19 bijvoorbeeld. Er is een negatief, oranje of rood reisadvies afgegeven. Je durft niet meer en je reisverzekering dekt de schade niet of je hebt geen annuleringsverzekering.
Als er geen oranje, rood of negatief reisadvies is, kunnen ook andere omstandigheden de reden zijn dat je je hele vakantie of vlucht moet annuleren. Een familielid is ziek of overlijdt zelfs, een ziekenhuisopname of een plotselinge spoedoperatie. Je moet ineens examen doen en moet annuleren. Dit alles kan een reden zijn om te annuleren. Vaak moet er annuleringskosten worden betaald.
Als je annuleringskosten moet betalen, is het verstandig om de factuur voor deze annuleringskosten te controleren. Klopt het percentage van de annuleringskosten? Is het naar jouw mening veel te hoog? Of zijn er andere redenen waarvan je weet of meent dat deze annuleringskosten onjuist of te hoog zijn.
Als je geen annuleringsverzekering of reisverzekering hebt, ben je meestal genoodzaakt de annuleringskosten zelf te betalen.
Je betaalt niet alleen annuleringskosten voor het annuleren van een vliegticket. Ook het annuleren van een pakketreis heeft kort voor vertrek een hoge prijs. Heb je alleen een vliegticket geboekt voor een reis of vakantie buiten Europa, dan zijn de kosten vaak hoog of zelfs de gehele ticketprijs.
Op basis van een 'no win, no fee'-overeenkomst helpen wij je graag om deze kosten te verlagen of volledig terug te vorderen.
Heb je een vliegticket geboekt met een hotel, of een pakketreis, en vind je de annuleringskosten die je moet betalen te hoog, dan kijken we of we je daarbij kunnen helpen.
FAQ
Ik heb kosten gemaakt door een annulering. Kan ik proberen het terug te krijgen?
Ja, wij gaan graag voor je aan de slag om een deel van de kosten terug te krijgen.
Ik heb een annuleringsverzekering, maar deze dekt niet alle annuleringskosten. Kan ik proberen mijn geld terug te krijgen?
Ja, ook als je slechts gedeeltelijk verzekerd was, proberen wij – een deel van – de annuleringskosten te verhalen.
Ik heb geen annuleringsverzekering of reisverzekering en moest hoge kosten betalen. Kan ik proberen het terug te krijgen of lagere annuleringskosten krijgen?
Ja, als je niet verzekerd bent proberen wij de kosten te minimaliseren en een deel te recupereren.
Ik heb wel een annuleringsverzekering, maar die had geen wereldwijde dekking. Daardoor kreeg ik maar gedeeltelijk vergoed. Kan ik toch proberen de annuleringskosten te verlagen?
Ja, dan proberen wij een deel van je kosten terug te krijgen.
Ik heb een annuleringsverzekering of reisverzekering, maar de verzekeringsmaatschappij vergoedt niets. Wat kan ik doen?
Wij gaan graag met je in overleg om te kijken of kosten nog kunnen worden teruggevorderd.
Ik heb een vakantie geboekt en krijg mijn geld niet terug. Wat kan ik doen?
Wij kunnen je begeleiden. Onze advocaten beoordelen je claim en bepalen vervolgens of een procedure kansrijk is.
Ik moest annuleren en hoge kosten betalen. Is dat juist?
Soms wel, maar vaak ook niet. Wij proberen een deel van deze kosten voor je terug te krijgen.
Vond je deze inhoud leuk?
Bedankt, je hebt onze dag goed gemaakt!
Therapie is duur - help ons beter te worden!
Goed ontvangen, bedankt!