Terug naar nieuws

LOT-passagiers gevraagd om te betalen voor reparatie zodat het vliegtuig kon vertrekken

Passagiers van vlucht LO92 van Lot Polish Airlines werden gevraagd om te betalen voor de reparatie van de hydraulische pomp van het toestel toen deze stukging voor vertrek. Het personeel zag het probleem bij aankomst in Beijing tijdens de controle na de vlucht. Volgens LOT Polish Airlines vroeg een medewerker om geld om de reparatie uit te voeren.

 

Negen uur vertraging

Het toestel stond al tien uur aan de grond toen de ongebruikelijke inzamelingsactie werd gestart door een LOT-medewerker die het vertrek wilde versnellen. Het was de medewerker gelukt om het bedrag bij elkaar te krijgen. Het onderdeel werd gerepareerd, de vlucht vertrok en landde met een vertraging van negen uur in Warschau. Naast de compensatie voor de vertraging, kregen de schenkers een gratis vliegticket.

 

Contante betaling

Volgens LOT zou de vertegenwoordiger contant en een credit card bij zich moeten hebben voor gevallen als deze en zijn er geen omstandigheden die het vragen van geld aan passagiers rechtvaardigen. Volgens de vertegenwoordiger vroeg de  monteur om contant te betalen terwijl alle transactie per credit card worden voldaan. De LOT-medewerker had niet genoeg contant geld bij zich en heeft daarom om het missende bedrag gevraagd aan passagiers die hij volgens hem kende.

De situatie is nog in onderzoek.


Compensatie bij een technisch probleem aan het vliegtuig

Wanneer je vlucht vertraagd is door een technisch mankement aan het vliegtuig, heb je recht op een vergoeding, mits je vlucht minstens 3 uur vertraagd is in aankomst. De vergoeding kan oplopen tot €600,- per persoon. De hoogte van de compensatie hangt af van de bestemming van de vlucht. Wil je gratis en vrijblijvend je vlucht checken?

 

➜ Maak gratis gebruik van onze claim calculator

 


Trustpilot reviews van Vlucht-vertraagd.nl