Terug naar nieuws

De 6 meest bizarre vertragingsverhalen van deze zomer

Een piloot gebeten door een vis, een op hol geslagen passagier en een muizenplaag in het vliegtuig. Een merkwaardige zomer met deze 6 bizarre vertragingsverhalen.

PERSBERICHT

De 6 meest bizarre vertragingsverhalen van deze zomer - Vlucht-vertraagd.nl

Amsterdam, 21 augustus 2018 – Vertraging is altijd balen. Waarom je vlucht te laat vertrekt maakt dan niet eens uit, je wilt gewoon op vakantie, naar huis of op tijd zijn voor die belangrijke afspraak. Toch zijn de redenen achter de vertraging soms wel de moeite van het weten waard. Neem nou deze zes bizarre vertragingsverhalen die claimbureau Vlucht-vertraagd.nl van de zomer binnenkreeg. Van een gebeten piloot (door een vis) tot een gebeten stewardess (door een passagier) en van een muizenplaag tot een onverklaarbare knal. De gevolgen zijn soms groot: bruidsmeisjes missen de bruiloft, een BMX-pro mist het WK en een sollicitant is te laat voor haar gesprek. In bijna alle gevallen diende Vlucht-vertraagd.nl met succes een claim in.   

 

  1. Piloot op Mauritius gebeten door monstervis

Een piloot wilde nog even zwemmen, maar had dat beter niet kunnen doen; hij wordt gebeten door een enorme vis en wordt afgevoerd naar het ziekenhuis. Er moet een andere piloot worden ingevlogen en de vlucht is 14 uur vertraagd. Compensatie: €600 per passagier.

  1. Muizenplaag in vliegtuig

Muizen op je stoel, muizen in de wc, muizen, muizen, muizen! Een toestel van Finnair zat zo vol met knaagdieren dat het 24 uur in quarantaine moest om weer helemaal muisvrij te worden. De maatschappij voelde zich niet verantwoordelijk, de rechter oordeelde anders. Compensatie: €600 per passagier.

  1. Bruidsmeisjes missen bruiloft

Door een vertraging van 6,5 uur komen alle vier de bruidsmeisjes te laat op de bruiloft van hun beste vriendin waarvoor ze speciaal extra vroeg het vliegtuig naar Spanje hadden gepakt. De luchtvaartmaatschappij probeerde het gemis van deze belangrijke dag goed te maken met een bon van 10 euro om iets te gaan eten op de luchthaven, hier hebben de dames vriendelijk voor bedankt, en terecht. Compensatie: €400 per passagier.

  1. Passagier bijt stewardess

Een passagier is zo bang om te vliegen, dat hij vlak voor vertrek besluit uit te stappen. In zijn angst bijt hij de stewardess die hem wil tegenhouden. Door de commotie kan het toestel niet vertrekken, bereikt de piloot zijn maximale vlieguren en moet een collega worden opgetrommeld. De vlucht is daardoor 5 uur vertraagd. Compensatie: buitengewone omstandigheden, geen compensatie.

  1. BMX-pro mist WK

Tijdens het opstijgen horen passagiers, waaronder een BMX-pro onderweg naar het Wereld Kampioenschap in Baku, een harde knal. Een van de motoren is uitgevallen en het toestel moet omkeren. Na 6 uur wordt de vlucht uitgevoerd met een ander toestel, de bagage met de BMX komt helaas niet mee. Compensatie: €600 per passagier.

  1. Sollicitant mist sollicitatiegesprek

Door een vertraging van 4 uur loopt de planning van een sollicitant volledig in de soep. Ze mist haar transfer én het sollicitatiegesprek. Compensatie: €250 per passagier.

 

Verantwoordelijkheid van de airline

Tom van Bokhoven, CEO van Vlucht-vertraagd.nl, over redenen voor en recht op compensatie: “Als je door vertraging een belangrijke meeting of bijvoorbeeld een bruiloft mist is dat natuurlijk ontzettend vervelend, maar het geeft je geen extra recht op compensatie. Dat recht heb je namelijk gewoon, behalve als er sprake is van overmacht. Een piloot die ziek is, tien muizen op je stoel of een motor die uitvalt – het is allemaal de verantwoordelijkheid van de airline. Luchtvaartmaatschappijen geven vaak ten onrechte aan dat er sprake is van buitengewone omstandigheden; heb je drie uur of meer vertraging, dan is het claimen van compensatie altijd verstandig. Geen idee hoe? Geen probleem, Vlucht-vertraagd.nl helpt je en kan namens jou de claim indienen.”

 

Over vlucht-vertraagd.nl

Iedereen die met het vliegtuig reist heeft recht op vergoeding als een vlucht vertraagd, geannuleerd of overboekt is. Vlucht-vertraagd.nl zorgt ervoor dat consumenten deze vergoeding ook krijgen. De hoogte van de vergoeding – €250, €400 of €600 per passagier – is vastgelegd in de Europese wet en afhankelijk van de duur en de oorzaak van de vertraging en de afstand van de vlucht. Een airline is wettelijk verplicht schadevergoeding te betalen als er geen sprake is van overmacht en de vertraging langer is dan drie uur. Dat betekent niet dat een maatschappij dat ook altijd doet. Vlucht-vertraagd.nl werkt als bemiddelaar tussen airlines en passagiers en biedt juridische ondersteuning zodat consumenten krijgen waar ze recht op hebben.

 

➜ Check je vlucht


Trustpilot reviews van Vlucht-vertraagd.nl