Volledige refund bij een geannuleerde Wizz Air vlucht

Veel luchtvaartmaatschappijen bieden nog steeds vouchers aan wanneer zij een vlucht annuleren. Weet dat je die voucher niet hoeft te accepteren en dat je recht hebt op een volledige refund. Dit is vastgelegd in de Europese Verordening 261/2004 die de rechten van de passagier beschermt. Wizz Air is zelfs verplicht om binnen 7 dagen na het annuleren van de vlucht de volledige refund op je rekening te storten.  In veel gevallen heb je naast het recht op een volledige refund zelfs ook recht op een additionele compensatie. Deze kan oplopen tot €600 per passagier.  Door gebruik te maken van onze ontdek je in enkele minuten waar jij recht op hebt.

Claim binnen minuten

Over Wizz Air

  • Heeft Wizz Air jouw vlucht geannuleerd vanwege COVID-19? Weet dat je recht hebt op een refund, accepteer dus geen vouchers.

  • Had jouw Wizz Air annulering een andere oorzaak dan COVID-19? Mogelijk heb je recht op een additionele compensatie van €600 per passagier, naast een volledige refund.

  • Afhankelijk van je aankomst en vertrek, heb je mogelijk recht om tot 6 jaar na je annulering nog een claim in te dienen.

  • Uit ervaring weten wij dat er rond de 80% van de claims zonder geldige reden worden afgewezen. Vlucht-Vertraagd.nl heeft meer dan 10 jaar ervaring en wij doen er alles aan om jouw kansen op een vergoeding te maximaliseren. Al meer dan 10 jaar helpen we tevreden passagiers bij het verkrijgen van compensatie!

Wizz Air heeft een voucher aangeboden, kan ik alsnog mijn geld terug claimen?

Ja! Ook als de luchtvaartmaatschappij je reeds een voucher heeft aangeboden, kun je een claim indienen om over te gaan op een volledige terugbetaling van je ticketkosten. 

Tot wanneer kan ik mijn geld terug claimen?

In Nederland kun je je tot 2 jaar na datum van de vlucht beroepen op de Europese Verordening. Wij raden je dus aan om jouw vlucht zo snel mogelijk te checken en jouw claim binnen dit termijn in te dienen. Wellicht heb je in de afgelopen 2 jaar wel vaker met een vertraging of annulering te maken gekregen? Zoek jouw vluchtgegevens snel op, je bent misschien wel rijker dan je denkt!

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

Wizz Air is verplicht de claim binnen 7 dagen na het indienen uit te betalen. Houd er echter rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je jouw terugbetaling ontvangt. Aangezien de meeste claims niet onmiddellijk worden uitbetaald en luchtvaartmaatschappijen het proces doorgaans proberen tegen te werken, kan het maanden duren om de gehele procedure te doorlopen. Als Wizz Air vastbesloten is de zaak voor de rechtbank te verdedigen, kan het tot een jaar duren voordat de procedure is afgerond. Zelfs wanneer jouw claim wordt afgehandeld door een claimorganisatie, kan het helaas zijn dat het proces langer duurt dan verwacht.

Als je jouw claim bij ons indient doen wij onze uiterste best om het proces binnen een paar maanden af te ronden. In enkele gevallen kan dit oplopen naar een half jaar tot meer dan een jaar, gezien het feit dat we afhankelijk zijn van de responstijd van landelijke inspecties en eventuele juridische vervolgstappen die genomen moeten worden.

Waarom kiezen voor een claimorganisatie?

Als je onze hulp nog niet hebt ingeschakeld sta je uiteraard in je recht om de claim zelf in te dienen bij Wizz Air. In de praktijk blijkt het claimen van een vergoeding nog niet zo eenvoudig, omdat de kans groot is dat de airline de claim gelijk afwijst of simpelweg niet reageert. Ook komt het vaak voor dat ze je een voucher aanbieden in plaats van het bedrag waar je wettelijk recht op hebt.

Gebrek aan kennis, expertise en tijd zijn de voornaamste redenen voor passagiers om het erbij te laten zitten. Ons ervaren team van claim specialisten is welbekend met de werkwijze van de luchtvaartmaatschappij en helpt dagelijks passagiers bij het claimen van een vergoeding.

Een afgewezen claim herindienen

Heb je zelf een claim voor een terugbetaling ingediend bij Wizz Air en is deze vervolgens afgewezen? Dan is het mogelijk om de claim alsnog bij ons in te dienen. Ook als je er niet zeker van bent of de afwijzing van de luchtvaartmaatschappij terecht is, kun je onze hulp inschakelen. Wij kunnen de claim eventueel opnieuw indienen bij de airline of in sommige gevallen zelfs de eerste stap(pen) van het claimen overslaan.

De service van Vlucht-Vertraagd.nl

Sinds 2010 zetten wij ons als een van de eerste diensten in onze soort in voor de rechten van gedupeerde vliegpassagiers in heel Europa. Via onze website, beschikbaar in negen verschillende talen, helpen wij gedupeerde passagiers bij het claimen van de vergoeding waar zij wettelijk recht op hebben in het geval van een vertraagde, geannuleerde of overboekte vlucht. Vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam hebben wij al honderdduizenden passagiers geholpen bij het claimen van compensatie of een terugbetaling van ticketkosten.

Of je nu op vakantie gaat of op zakenreis bent, een vertraging of annulering is altijd vervelend. Helaas weigeren luchtvaartmaatschappijen het doorgaans om de wettelijke schadevergoeding uit te betalen, of proberen onder de wetgeving uit te komen. Als de luchtvaartmaatschappij de claim afwijst zullen wij de argumenten en verstrekte informatie verifiëren en indien nodig juridische procedures starten. We innen alleen een succesfee als de luchtvaartmaatschappij de terugbetaling of de compensatie ook daadwerkelijk betaalt. Ga naar de prijslijst voor meer informatie. Ons team van claim specialisten zet zich graag in voor jouw passagiersrechten!

Maak vrijblijvend gebruik van onze claimcalculator

Vul je vluchtgegevens in en ontdek direct of je recht hebt op een terugbetaling van je ticket. In slechts 3 minuten dien je jouw claim op basis van 'no cure, no pay' in. Indien nodig brengen wij de luchtvaartmaatschappij voor de rechter.