Mijn vlucht buiten Europa was vertraagd, kan ik dan een claim indienen? - We've got your back!

zondag 2 september 2018

Soms gaat niet alles zoals gepland. En wanneer dat gebeurt, kan de reiswereld een flinke uitdaging zijn. Dit moet veranderen, omdat mensen het recht hebben om de ondersteuning te krijgen die ze verdienen en met respect behandeld te worden. Wij zijn er om je te helpen!

Mijn vlucht buiten Europa was vertraagd, kan ik dan een claim indienen? - We've got your back!

Hi Ramon, mijn vlucht vertrok met Norwegian vanaf JFK naar Schiphol met een vertraging van 3,5 uur vanwege een technisch mankement. Ik heb begrepen dat wetgeving alleen geldig is in Europa. Kan ik alsnog een claim indienen voor mijn vertraagde vlucht?

Ramon: Ja, zeker! Het klopt inderdaad dat het een Europese wetgeving is, maar de vlucht die vertraagd was, is een een vlucht van een Europese luchtvaartmaatschappij geweest. Wanneer je met een Europese luchtvaartmaatschappij van een non-Europese bestemming naar een Europese bestemming vliegt, heb je recht op compensatie! En een technisch mankement geeft sowieso recht op een vergoeding, omdat de verantwoordelijkheid van de vertraging dan volledig bij de luchtvaartmaatschappij ligt.

Een voorwaarde waar ik je wel voor wil waarschuwen is dat de kans groot is dat het compensatiebedrag wordt gehalveerd. Vluchten langer dan 3500 kilometer geven recht op €600,- compensatie per persoon, maar dan moet je vertraging langer dan 4 uur zijn geweest. Aangezien je met een vertraging van 3,5 uur bent aangekomen op Schiphol, mag Norwegian het bedrag halveren en ontvang je dus €300,- per persoon.

Groetjes,
Ramon van Vuelo-Con-Retraso.es



Ramon is Claim Specialist voor Vuelo-Con-Retraso.es en is verantwoordelijk voor de dagelijkse processen voor onze Spaanse website.

Verder nog vragen? Leer meer over passagiersrechten hier!