Geavanceerde technologie maakt het mogelijk om tot zes jaar terug een claim in te dienen

Wist je dat Vlucht-vertraagd.nl onderdeel van is Green Claim? Green Claim startte acht jaar geleden als een Nederlandse onderneming, maar lanceerde al snel nieuwe websites in landen als Frankrijk, Duitsland, Italië en Verenigd Koninkrijk. Met deze uitbreiding trok het Nederlandse bedrijf veel specialisten aan met roots in andere Europese landen. Daarnaast breidde Vlucht-vertraagd.nl uit met een inhouse legal team en goede juridische contacten in het buitenland. Door deze ontwikkeling was het al een tijd mogelijk om ook in het buitenland te dagvaarden om compensatie te claimen bij luchtvaartmaatschappijen. Nieuwe technologie van Vlucht-vertraagd.nl maakt het nu nog makkelijker om oudere zaken te onderzoeken en te analyseren. In sommige gevallen kan je dus tot zes jaar terug een claim indienen! 

Hoeveel jaar na dato kan ik nog een claim indienen?

Hoewel passagiersrechten zijn vastgelegd in de Europese wetgeving, verschilt het aantal jaar dat je een claim kan indienen per land. Elk Europees land heeft namelijk nog wel de vrijheid om zelf te kiezen hoeveel jaar na dato je een claim kan indienen. Zo kan je wanneer je een claim indient bij een Britse luchtvaartmaatschappij in veel gevallen tot wel zes jaar terug een claim indienen. Was je vlucht met easyJet dus bijvoorbeeld drie jaar geleden vertraagd? Dan kan je via de vernieuwde 'claim calculator' alsnog checken of je recht hebt op compensatie. You never know!  

De nieuwe technologie heeft er voor gezorgd dat we claims uit het verleden kunnen aannemen voor Italië, Nederland, Duitsland, Denemarken, Spanje, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk. Om het termijn te bepalen zijn er een aantal aspecten belangrijk. De belangrijkste factoren zijn land van vertrek en aankomst en land van herkomst van de luchtvaartmaatschappijen. Onderstaand een grove schatting van hoe lang na dato wij een aanvraag voor compensatie aannemen:


* Let op, dit is een schatting. Om zeker te weten of je recht hebt, kan je het beste de claim calculator invullen voor een vrijblijvende check. 

Oudere claims verwerken steeds makkelijker door geavanceerde technologie

Hoe zit dat met het verwerken van 'oudere claims'? Omdat claims soms tot wel 5 of 6 jaar terug in de tijd gaan, kost het iets meer moeite om de validiteit van een claim te bepalen. Door vernieuwde technologie kunnen data nu gematcht worden aan een claim om sneller te bepalen of klanten destijds recht hadden op compensatie en of we de claim gaan versturen naar de maatschappij. Op deze manier kan zelfs je vertraging van tot 6 jaar geleden je een rechtmatige vergoeding opleveren.

Kan ik alsnog een claim indienen nadat deze is afgewezen door de luchtvaartmaatschappij?

Luchtvaartmaatschappijen wijzen vaak eerste verzoeken tot compensatie af door te beweren dat je vlucht was vertraagd vanwege buitengewone omstandigheden. Dit is vaak een poging tot het ontmoedigen van het doorzetten van de claim. Nadat je je claim bij ons hebt ingediend, analyseren we de opties opnieuw. In sommige gevallen slaan we stappen over op basis van de specifieke omstandigheden en de reactie van de luchtvaartmaatschappij. Via je persoonlijke account kan je dan vervolgens het proces en de stappen die Vlucht-vertraagd.nl voor je neemt volgen. 

 

➜ Ontdek of je recht hebt op compensatie!

 

Heb je na het lezen van deze informatie nog vragen? Neem gerust contact met ons op! Wij zien hier om jou te helpen. Je kunt ons bellen van maandag tot en vrijdag tussen 9:00 en 12:00 en van 14:00 tot 17:00 op +31 20 261 67 61 . Ook kan je ons een mailtje sturen met je al je vragen via info@vlucht-vertraagd.nl.

Check mijn vlucht