Vlucht vertraagd of geannuleerd? Claim compensatie!

Ontvang tot € 600,- per persoon voor uw vertraagde, geannuleerde en overboekte vlucht.

Vertraging

Dat je geld terug krijgt van de NMBS is bij iedereen bekend. Belgie klaagt steen en been als een trein vertraagd is, terwijl dit toch maar zelden gebeurt, vooral in vergelijking met het vliegverkeer. 
Ook bij vertraging van internationaal treinverkeer en bij vervoer over water krijg je geld terug van de vervoersdienst. Lees hier per vervoersmiddel waar je recht op hebt in geval van vertraging.
Kort zetten we ook nog uiteen wat je rechten zijn als je vertraging hebt met een autobus of touringcar.

Geld terug bij vliegtuig vertraging

De NMBS heeft een punctualiteit van ruim 90% en het Europees vliegverkeer zit op 73%. Dit is nogal een verschil, maar niemand lijkt er boos om te worden. Europa presteert heel slecht op punctualiteit als het gaat om vliegbewegingen. Er zijn meer dan 15 luchthavens waar 50% tot 60% van de vluchten vertraging heeft. Circa 500 miljoen vliegpassagiers hebben jaarlijks last van vertraging en ongeveer 30 miljoen van die passagiers heeft recht op schadevergoeding.

Treinvertraging in Belgie levert niet hele grote bedragen, dit is bij vliegtuig vertraging wel anders. Afhankelijk van de duur van de vertraging met het vliegtuig heb je recht op;

  • Bijstand en verzorging zoals een verfrissing, maaltijd, telefoongesprek, hotelaccommodatie, vervoer van en naar de accommodatie;
  • En bij langdurige vertraging heb je ook nog recht op geld terug. Deze financiële compensatie kan oplopen tot wel € 600,- per persoon.

De wetgeving is ook van toepassing op geannuleerde- en omgeboekte vluchten en bij instapweigering.

Hoeveel geld krijg ik terug?

Hoeveel geld je terug krijgt bij vertraging van je vlucht is afhankelijk van de afstand van de vlucht, de duur van de vertraging en of er geen sprake is van overmacht.

  • € 250,- voor vluchten tot en met 1.500 kilometer
  • € 400,-voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1.500 kilometer
  • € 400,- voor alle vluchten buiten de Europese Unie tussen de 1.500 en 3.500 kilometer
  • voor alle overige vluchten heb je recht op een vergoeding van € 600,-

Wil je weten hoeveel geld je terug krijgt voor jouw vertraging? Klik hier op Check je vlucht.

Bagage problemen tijdens het vliegen:

Heeft je bagage vertraging of is je bagage beschadigd ga dan direct naar de luchtvaartmaatschappij. Beschadigde bagage moet je uiterlijk binnen 7 dagen na aankomst van je reis melden en vertraagde bagage binnen een termijn van 21 dagen. Vraag altijd naar het Property Irregularity Report (PIR).

Geld terug bij treinvertraging met internationale treinvervoersdienst

Volgens Europese wetgeving heb je recht op vergoeding van de prijs van je kaartje als je internationale treinreis vertraging oploopt of wordt geannuleerd. Heb je meer dan een uur vertraging opgelopen dan heb je recht op een vergoeding. De vertraging moet dan wel binnen de invloedsfeer van de spoorwegmaatschappij liggen ofwel de oorzaak van de vertraging moet aan hen te wijten zijn.

Hoeveel geld krijg je terug?

  • Als de vertraging van je trein tussen de 60 t/m 119 minuten bedraagt, krijg je 25% van de vervoersprijs die je hebt betaald terug;
  • Als de vertraging van je trein 120 minuten of meer bedraagt dan krijg je 50% van de vervoersprijs die je hebt betaald terug.

De vervoersmaatschappij moet binnen een maand nadat je de klacht/verzoek tot vergoeding hebt gedaan, betalen. Hierbij kan gekozen worden tussen contant geld of tegoedbonnen.

Let op: voldoet je vertraging aan de bovenstaande eisen, maar heb je een abonnement zoals InterRail of Eurail dan zijn andere vergoedingen van toepassing.

Wil je geld terug vragen ga dan naar het loket of de website van de vervoersmaatschappij.

Wil je weten hoeveel geld je terug krijgt van de NS kijk dan hier: Geld terug vragen NS. 

Vertraging bij vervoer over water is ook geld terug

Ook de rechten van passagiers die met vervoer over water reizen zijn Europees geregeld. Het gaat dan over reizen over zee en binnenwateren. 
Aan welke eisen moet je voldoen:

  • Het moet gaan om een passagiersdienst waarvan de haven van inscheping op het grondgebied van een Europese lidstaat ligt;
  • Of een passagiersdienst waarvan de haven van inscheping buiten het grondgebied van een Europese lidstaat en de haven van ontscheping op het grondgebied van een Europese lidstaat ligt, mits de dienst door een vervoerder uit de Unie wordt verricht;
  • Met een cruise waarbij de haven van inscheping op het grondgebied van een Europese lidstaat ligt.

Let op de uitsluitingen: je hebt geen recht op een vergoeding in de volgende gevallen. De wetgeving geldt niet voor passagiers die reizen met schepen met een vergunning om tot 12 passagiers te vervoeren; met schepen waarvan de voor de bedrijfsvoering van het schip verantwoordelijke bemanning uit ten hoogste drie leden bestaat of die voor de dienst in totaal minder dan 500 meter voor een enkele reis afleggen, op excursies en toeristische trips of met schepen die niet mechanisch worden voortgestuwd.

Hoeveel geld krijg ik terug?

Is je reis geannuleerd of vertraagd en vertrek je met een vertraging van meer dan 90 minuten, dan hebt je recht op het volgende:

  • er wordt alternatief vervoer aangeboden of je krijgt een terugbetaling van de vervoersprijs
  • bijstand zoals maaltijden, verfrissingen, snacks en een maximum van drie overnachten (met een maximale prijs van 80 euro per nacht

 Is je vertraging bij aankomst meer dan 90 minuten of is je reis geannuleerd:

  • dan heb je recht op een schadevergoeding. Je krijgt dan minimaal 25% en maximaal 50% van de prijs van je vervoersbewijs terug.
  • Dien bij vertraging je verzoek tot compensatie in bij de vervoerder en eventueel ook bij de nationale handhavende instantie. (In Belgie ; Directoraat-generaal ‘Luchtvaart’).

Vertraging per autobus en touringcar

Ook voor vertraging bij reizen van meer dan 250 km met een autobus of touringcar zijn geregeld. 

Waar heb je dan recht op?

  • Je hebt recht op bijstand zoals snacks, maaltijden en verfrissingen en maximaal twee hotelovernachtingen (met een maximum van 80 euro per nacht) bij annulering en als de vertraging meer dan 90 minuten bedraagt en geen gevolg is van slechte weersomstandigheden. De originele reisduur moet meer dan 3 uur bedragen;
  • Bij een vertraging van meer dan 2 uur op de originele reistijd en bij annulering of overboeking van de reis heb je recht op terugbetaling van de prijs van je vervoersbewijs of een alternatief vervoer
  • Wordt er geen alternatief vervoer aangeboden en is de vertraging meer dan 2 uur dan heb je recht terugbetaling van 50% van de prijs van je vervoersbewijs

+31 20 261 67 61
Wij zijn telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 17:00. Op 24, 25, 26 en 31 december zijn wij in verband met de feestdagen telefonisch niet bereikbaar.

Onze service

  2142 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis uw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 9.4 uit 10
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Laat mij weten of ik in aanmerking kom voor compensatie

Vlucht-vertraagd.nl in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Prima geholpen door Team Vlucht-vertraagd , 1ste instatie werd het afgewezen door Transavia maar bij de 2de poging werd duidelijk dat wij in ons recht stonden en werd het volledige bedrag uitgekeerd .... ��

Had binnen 2,5 maand al confirmatie dat ik EUR 600 (minus 25% voor ‘Vlucht vertraagd) zou ontvangen. Dus top service!

Goed geregeld, duidelijke service is zeker zijn 25% waard!

professioneel en dus kundig

Onze ervaringen zijn exact gelijk aan dhr. Richard van Geelen....(citaat): "Wij hebben net de toezegging gekregen dat het compensatiebedrag zal worden overgemaakt. Ik ben heel erg tevreden over jullie werkwijze en vooral de updates die we krijgen via de mail zijn top. Ik had deze compensatie nooit zelf kunnen regelen als ik zie hoeveel werk jullie er mee hebben en de brieven die jullie gestuurd hebben. Daarom vind ik het ook niet meer dan redelijk dat 25% van de compensatie bij jullie blijft. Bij een. Volgende vertraging zal ik jullie zeker weer inschakelen."

Alleen maar lof! snellen en correcte afwerking van mijn claim!

Goed geautomatiseerd systeem en vriendelijke communicaties. Heeft al met al toch nog 4 maanden geduurd, maar dat lag 100% aan Austrian Air. Had er niet aan moeten denken dat zelf af te handelen! Kan ik me bezig houden met zaken die mij energie geven. Nathalie, Sanne, Anne, Jason, Stascha, Nikos en collega's: Bedankt voor jullie dienst!

Wij hebben net de toezeggingen gekregen dat het compensatie bedrag zal worden overgemaakt. Ik ben heel erg tevreden over jullie werkwijze en vooral de updates die we krijgen via de mail zijn top. Ik had deze compensatie nooit zelf kunnen regelen als ik zie hoeveel werk jullie er mee hebben en de brieven die jullie gestuurd hebben. Daarom vind ik het ook niet meer dan redelijk dat 25% van de compensatie bij jullie blijft. Bij een. Volgende vertraging zal ik jullie zeker weer inschakelen. Richard

in 2016 zelf heel druk geweest met de KLM voor compensatie. 6 keer afgewezen door de KLM. Dus in april 2016 vlucht-vertraagd ingeschakeld. Minnelijk werd het niets, dus op aanraden van vlucht-vertraagd gerechtelijke procedure ingegaan. Na 2 jaar dacht ik dat het niets meer zou worden, maar nu toch eindelijk gerechtigheid. Compensatie is toegewezen. Top gedaan.

Met hulp van vlucht-vertraagd vandaag de schadevergoeding gekregen voor mijn vertraagde vlucht (4 uur) op 2 maart jl. Super makkelijk en netjes geregeld!

Alleen maar lof! Onlangs compensatie voor 4 personen ontvangen voor een vertraagde vlucht met Ryanair van afgelopen herfstvakantie. Waar Ryanair geen gehoor geeft lukt het Vluchtvertraagd wel. Fee van 25% nemen wij dan voor lief, aangezien de compensatie meer dan redelijk is in ons geval!

Prima service. Van te voren wordt al bekend gemaakt dat je 25% van het terug te krijgen bedrag betaald als kosten.logisch toch ze doen het werk voor je. Geen uitkering geen kosten! Wij zijn zeer tevreden en het wachten is rijkelijk beloond! Vluchtvertraagd is wel degelijk een aanrader.

ik ben blij met de uitslag van vluchtvertraag want als ik het zelf had moeten doen had ik dit niet berijkt hartelijk dank hier voor

Zopas uitkering gekregen via vlucht vertraagd. Ben zeer tevreden over de service. Hoewel ik ook eerst een beetje wantrouwig was tegenover zo een internet site en ook niet echt kon geloven dat zo een hoge compensatie mogelijk was, ben ik zeer blij dat ik het nu toch gedaan heb. Als ik de commentaren hieronder nu lees maak ik toch even de bedenking dat je als klant het spel ook eerlijk moet spelen natuurlijk. Als je het dossier op een correcte manier in hun handen geeft , met zoveel mogelijk documenten ,moet je niet zelf nog gaan proberen om nog via een andere weg compensatie te krijgen. Dan krijg je natuurlijk een rekening , zij hebben er dan ook al tijd en werk in gestoken. Tenslotte, als je bij andere burgerzaken, alles in handen geeft van een advocaat, moet je ook niet meer op eigen houtje gaan handelen. Hun 25% vind ik dan ook redelijk.

Yeahhh! gelukt!! bedankt Vlucht vertraagd voor de goede service. jullie hebben er veel moeite voor moeten doen, maar toch is het gelukt.

I have just received compensation for a flight that was delayed in 2015! After writing numerous letters and emails to the airline I had all but given up hope of any compensation. Luckily a colleague told me about Vlucht-vertraagd and I contacted them. Today I finally received my compensation and I am very happy. Thank you T. Penalver

Onze vlucht had 10 uur vertraging . Via Vlucht-Vertraagd hebben wij schadevergoeding gekregen waar we zeer tevreden mee zijn . Voor ons is alles oke , een dikke pluim voor VV.

Juli 2017 mijn claim laten uitvoeren door Vlucht-Vertraagd. Nu bericht gekregen dat de claim is toegekend en ze uitbetalen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik op het invullen en toesturen van de gevraagde gegevens geen enkel omkijken heb gehad. Paar keer gecommuniceerd via support en altijd antwoord gekregen. Ik kan Vlucht- Vertraagd aan iedereen aanbevelen, ze doen wat ze beloven.

Heel tevreden over de snelle afhandeling. Alles is correct verlopen. Heel vriendelijk personeel met ......veel geduld.

Vandaag gehoord dat onze claim bij corendon uitgekeerd is. Super blij met het werk van Vlucht vertraagd!!


De beste service

Claim ook uw compensatie: gemakkelijk, snel en op maat gemaakt


Direct hulp

Over Vlucht-vertraagd.nl

563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.2 uit 10
SERVICE: 9.2 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim nu ook compensatie, dien een claim bij ons in!


Controleer hier of u recht heeft