Vlucht vertraagd of geannuleerd? Claim compensatie!

Ontvang tot € 600,- per persoon voor uw vertraagde, geannuleerde en overboekte vlucht.

Informatie over kwijtgeraakte bagage op Schiphol

Heb je een vliegreis gemaakt en is jouw bagage kwijtgeraakt tijdens je reis? Er zijn op Schiphol verschillende regels over bagage.  Mocht je na je vliegreis erachter komen dat precies jouw koffer niet is aangekomen, dan is dit een hoop geregel. Helaas kunnen wij jouw verloren bagage niet meenemen in het claimproces, maar we delen graag tips met je!

Bagage kwijt op Schiphol?

Is jouw bagage zoekgeraakt op Schiphol? Dat is altijd erg vervelend. Gelukkig bewaart Schiphol gevonden bagage, als koffers, tassen en andere voorwerpen op een veilige plaats. 

Ben je op Schiphol je bagage kwijtgeraakt vóór je bent ingecheckt? Ga dan naar een van de informatiebalies voor jouw bagage. Deze zijn te vinden in de lounges en op vertrek- en aankomstniveau op de luchthaven.

Is jouw bagage kwijtgeraakt nadat je hebt ingecheckt? Met vragen over je ingecheckte ruimbagage neem je altijd contact op met de luchtvaartmaatschappij waarmee je hebt gevlogen. Zij beschikken over alle gegevens die nodig zijn om je bagage weer te vinden.

Meer informatie over zoekgeraakte bagage op Schiphol vind je hier.

Schiphol bagage sticker

Wanneer je op Schiphol je bagage inlevert, krijgt je een bagage sticker op je vliegticket. Deze sticker bewijst dat de bagage daadwerkelijk van jou is, daarom is het ook belangrijk om deze goed te bewaren. Daarnaast is het belangrijk om bij het inleveren van jouw bagage te controleren of de bagage op jouw naam staat. Later bij eventuele problemen kunt je dan aantonen dat het om jouw koffer gaat.

PIR-formulier Schiphol bagage

Als je een melding maakt van jouw kwijtgeraakte bagage krijg je een Property Irregularity Report formulier (PIR-formulier). Aan dit formulier is een persoonlijk dossiernummer gekoppeld zodat je de status van je vertraagde of verloren bagage kunt controleren. Wanneer je het PIR-formulier invult, dien je officieel een klacht in. Als er ook spullen van je medereizigers in je verloren koffer zitten, dienen zij ook een PIR-formulier in te vullen. Eventuele vergoeding voor verloren bagage wordt namelijk per persoon uitbetaald.

Tip: zorg dat je een kopie maakt van het PIR-formulier, dit is namelijk het bewijs dat je het formulier hebt ingevuld!

Vergoeding bij kwijtgeraakte bagage op Schiphol

Mocht jouw bagage echt pas na 24 uur aankomen of zelfs kwijt zijn geraakt, dan kun je in aanmerking komen voor een vergoeding. Deze vergoeding kun je via je reisverzekering, de luchtvaartmaatschappij of de reisorganisatie claimen.

Voorkom dat je bagage kwijtraakt

Het is natuurlijk nooit helemaal te voorkomen dat je je koffer kwijtraakt, maar er zijn wel een aantal tips die de kans op verlies verkleinen.

  • Gebruik een label voor elk stuks bagage, ook handbagage en bijvoorbeeld kleinere (hand)tassen
  • Zorg ervoor dat de kleur van het bagagelabel opvalt en een andere (contrasterende) kleur heeft dan je bagage
  • Gebruik goede kwaliteit bagagelabels en controleer dat ze niet beschadigd zijn.
  • Zorg ervoor dat alle informatie op het label duidelijk leesbaar is (gebruik blokletters)
  • Zet de landcode voor uw telefoonnummer, zodat je internationaal gebeld kan worden (bijvoorbeeld: +31612345678)

Bestel hier bij Reisartikelen.nl goed herkenbare koffer labels en zorg dat als uw bagage kwijtraakt, het zo snel mogelijk weer in je bezit komt.


Trustpilot reviews van Vlucht-vertraagd.nl


 

Onze service

  2165 Ervaringen van klanten
  • Direct gratis uw vlucht checken
  • Vandaag ingediend, morgen hulp
  • 98% van de rechtszaken gewonnen
  • Goed beoordeeld: 9.1 uit 10
  • Geen administratiekosten
  • Alleen betalen bij succes
  • Online support

Laat mij weten of ik in aanmerking kom voor compensatie

Vlucht-vertraagd.nl in het nieuws


Financieel Dagblad
De Telegraaf
Kanniewaarzijn
Trouw
Algemeen Dagblad
Het Parool
BNR
Kassa
De Volkskrant
Hart van Nederland
Metro
NRC Next

Ervaringen van klanten

Bekijk alle ervaringen van klanten

Prima geholpen door Team Vlucht-vertraagd , 1ste instatie werd het afgewezen door Transavia maar bij de 2de poging werd duidelijk dat wij in ons recht stonden en werd het volledige bedrag uitgekeerd .... ��

Had binnen 2,5 maand al confirmatie dat ik EUR 600 (minus 25% voor ‘Vlucht vertraagd) zou ontvangen. Dus top service!

Goed geregeld, duidelijke service is zeker zijn 25% waard!

professioneel en dus kundig

Onze ervaringen zijn exact gelijk aan dhr. Richard van Geelen....(citaat): "Wij hebben net de toezegging gekregen dat het compensatiebedrag zal worden overgemaakt. Ik ben heel erg tevreden over jullie werkwijze en vooral de updates die we krijgen via de mail zijn top. Ik had deze compensatie nooit zelf kunnen regelen als ik zie hoeveel werk jullie er mee hebben en de brieven die jullie gestuurd hebben. Daarom vind ik het ook niet meer dan redelijk dat 25% van de compensatie bij jullie blijft. Bij een. Volgende vertraging zal ik jullie zeker weer inschakelen."

Alleen maar lof! snellen en correcte afwerking van mijn claim!

Goed geautomatiseerd systeem en vriendelijke communicaties. Heeft al met al toch nog 4 maanden geduurd, maar dat lag 100% aan Austrian Air. Had er niet aan moeten denken dat zelf af te handelen! Kan ik me bezig houden met zaken die mij energie geven. Nathalie, Sanne, Anne, Jason, Stascha, Nikos en collega's: Bedankt voor jullie dienst!

Wij hebben net de toezeggingen gekregen dat het compensatie bedrag zal worden overgemaakt. Ik ben heel erg tevreden over jullie werkwijze en vooral de updates die we krijgen via de mail zijn top. Ik had deze compensatie nooit zelf kunnen regelen als ik zie hoeveel werk jullie er mee hebben en de brieven die jullie gestuurd hebben. Daarom vind ik het ook niet meer dan redelijk dat 25% van de compensatie bij jullie blijft. Bij een. Volgende vertraging zal ik jullie zeker weer inschakelen. Richard

in 2016 zelf heel druk geweest met de KLM voor compensatie. 6 keer afgewezen door de KLM. Dus in april 2016 vlucht-vertraagd ingeschakeld. Minnelijk werd het niets, dus op aanraden van vlucht-vertraagd gerechtelijke procedure ingegaan. Na 2 jaar dacht ik dat het niets meer zou worden, maar nu toch eindelijk gerechtigheid. Compensatie is toegewezen. Top gedaan.

Met hulp van vlucht-vertraagd vandaag de schadevergoeding gekregen voor mijn vertraagde vlucht (4 uur) op 2 maart jl. Super makkelijk en netjes geregeld!

Alleen maar lof! Onlangs compensatie voor 4 personen ontvangen voor een vertraagde vlucht met Ryanair van afgelopen herfstvakantie. Waar Ryanair geen gehoor geeft lukt het Vluchtvertraagd wel. Fee van 25% nemen wij dan voor lief, aangezien de compensatie meer dan redelijk is in ons geval!

Prima service. Van te voren wordt al bekend gemaakt dat je 25% van het terug te krijgen bedrag betaald als kosten.logisch toch ze doen het werk voor je. Geen uitkering geen kosten! Wij zijn zeer tevreden en het wachten is rijkelijk beloond! Vluchtvertraagd is wel degelijk een aanrader.

ik ben blij met de uitslag van vluchtvertraag want als ik het zelf had moeten doen had ik dit niet berijkt hartelijk dank hier voor

Zopas uitkering gekregen via vlucht vertraagd. Ben zeer tevreden over de service. Hoewel ik ook eerst een beetje wantrouwig was tegenover zo een internet site en ook niet echt kon geloven dat zo een hoge compensatie mogelijk was, ben ik zeer blij dat ik het nu toch gedaan heb. Als ik de commentaren hieronder nu lees maak ik toch even de bedenking dat je als klant het spel ook eerlijk moet spelen natuurlijk. Als je het dossier op een correcte manier in hun handen geeft , met zoveel mogelijk documenten ,moet je niet zelf nog gaan proberen om nog via een andere weg compensatie te krijgen. Dan krijg je natuurlijk een rekening , zij hebben er dan ook al tijd en werk in gestoken. Tenslotte, als je bij andere burgerzaken, alles in handen geeft van een advocaat, moet je ook niet meer op eigen houtje gaan handelen. Hun 25% vind ik dan ook redelijk.

Yeahhh! gelukt!! bedankt Vlucht vertraagd voor de goede service. jullie hebben er veel moeite voor moeten doen, maar toch is het gelukt.

I have just received compensation for a flight that was delayed in 2015! After writing numerous letters and emails to the airline I had all but given up hope of any compensation. Luckily a colleague told me about Vlucht-vertraagd and I contacted them. Today I finally received my compensation and I am very happy. Thank you T. Penalver

Onze vlucht had 10 uur vertraging . Via Vlucht-Vertraagd hebben wij schadevergoeding gekregen waar we zeer tevreden mee zijn . Voor ons is alles oke , een dikke pluim voor VV.

Juli 2017 mijn claim laten uitvoeren door Vlucht-Vertraagd. Nu bericht gekregen dat de claim is toegekend en ze uitbetalen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik op het invullen en toesturen van de gevraagde gegevens geen enkel omkijken heb gehad. Paar keer gecommuniceerd via support en altijd antwoord gekregen. Ik kan Vlucht- Vertraagd aan iedereen aanbevelen, ze doen wat ze beloven.

Heel tevreden over de snelle afhandeling. Alles is correct verlopen. Heel vriendelijk personeel met ......veel geduld.

Vandaag gehoord dat onze claim bij corendon uitgekeerd is. Super blij met het werk van Vlucht vertraagd!!


De beste service

Claim ook uw compensatie: gemakkelijk, snel en op maat gemaakt


Direct hulp

Over Vlucht-vertraagd.nl

563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
563.267 GEBRUIKERS GINGEN U VOOR
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
BESCHIKBAAR IN 8 TALEN
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
GEMIDDELDE SCHADEVERGOEDING €943
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
HOOGST UITGEKEERDE BEDRAG VOOR ÉÉN CLAIM €15.200
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
ZAKEN TEGEN RUIM 100 AIRLINES
SERVICE: 
9.2 uit 10
SERVICE: 9.2 uit 10

De service van Vlucht-Vertraagd.nl


Controle rechtsgeldigheid

Accurate vluchtgegevens

Weergegevens check

Opstellen brieven

Hulp & ondersteuning

Meerdere passagiers

Ervaren juridisch team

Gerechtelijk traject

Geen succes, geen kosten

Claim nu ook compensatie, dien een claim bij ons in!


Controleer hier of u recht heeft